Moralė yra viena svarbiausių dvasinės kultūros sričių. Kad žmonės galėtų bendrauti, drauge veikti, kurti materialines ir dvasines vertybes, jie turi laikytis tam tikrų moralės reikalavimų: vieni kitų neapgaudinėti, vieni kitus gerbti, tesėti duotąjį žodį ir pan. Moralė aprėpia visą žmonių gyvenimą: nuo kasdieninių poelgių vertinimo iki visuminio būties įprasminimo, todėl ji visada buvo ir yra asmenybės, taip pat visuomenės bei kultūros integruotumo veiksnys. Moralė, kaip ir kitos kultūros sritys, istoriškai kinta. Labiausiai keičiasi ne pati moralė, o metodai ir būdai ugdomiesiems tikslams pasiekti, todėl norėdami suvokti dabartį ir numatyti ateitį, visuomet kreipiame žvilgsnį atgal, į istoriją, šią, kaip mėgo sakyti senovės romėnai, gyvenimo mokytoją.
Norėčiau atkreipti dėmesį į pedagogikos klasikai priskiriamus XVI a. įžymaus mokslininko Jano Amoso Komenskio Pedagoginius raštus. Šiame veikale autorius išdėsto savo pedagogines pažiūras. J. A. Komenskis, giliai išnagrinėjęs iki jo buvusią pedagogikos teoriją ir praktiką, sukūrė savo vientisą pedagoginę teoriją, paremtą liaudiškumo idėja, apimdamas visus svarbiausius mokymo ir lavinimo klausimus, tai ryškiai parodo neatskiriamą J. A. Komenskio filosofinių ir pedagoginių idėjų ryšį. Galima formuoti teisingą išvadą, kad to meto J. A. Komenskio filosofinėse pažiūrose atsispindėjo pažangios idėjos ir padėjo tvirtą pagrindą šiam žymiam mokslininkui. J. A. Komenskio pedagoginių pažiūrų demokratiškumą ir humaniškumą rodo visų pirma jo požiūris į vaiką. Jis tvirtino, kad kiekvienas vaikas, nepriklausomai nuo luominės ir turtinės padėties, gali sėkmingai mokytis ir būti mokomas. Taigi J. A. Komenskis įrodo, jog visi vaikai, jei jie teisingai auklėjami ir mokomi, turi išaugti dorais ir išmintingais žmonėmis, todėl ugdymo vaidmuo, jo manymu, yra didžiulis. Be to labai ryški “žmogaus auklėjimo žmoguje” problema, nes patį mokymą glaudžiai siejo su auklėjimu, o, antra vertus, specialiai nagrinėjo kai kuriuos asmenybės formavimo aspektus. Moralinį auklėjimą J. A. Komenskis suprato kaip humaniškumo ir demokratiškumo, patriotinių ir bendražmogiškų jausmų, meilės darbui ir tokių savybių, kaip dievotumas, išmintingumas, saikingumas, teisingumas, vyriškumas, drąsumas ir kt. ugdymą....
Šį darbą sudaro 2002 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!