Įvardis - kalbos, kuri nurodo daiktą, ypatybę, skaičių, bet jų nepavadina, nurodo Budzinskis (1983).
Įvardis - savarankiška, kaitoma kalbos dalis, nurodanti asmenis, daiktus arba ypatybes, kiekį (Narbutienė ir Ozolaitė, 2002, p. 181).
Įvardis yra kalbos dalis, kuri dažniausiai vartojama vietoj daiktavardžio ar būdvardžio, teigia Ambrukaitis ir Pobrein (2002) 7klasės vadovėlyje, skirtame specialiosioms mokykloms.
Mokiniams ši kalbos dalis dažnai būna sunkiai suprantama dėl jos leksinės reikšmės. Įvardis, tai pakankamai sudėtinga sąvoka, kurios reikšmė nėra aiškiai apibrėžta. Pasak Šablinsko (1987), ši kalbos dalis mokiniui neretai ir lieka visam gyvenimui neįminta mįslė.
Su įvardžio reikšme ir kaip kalbos dalies sąvoka mokiniai specialiojoje mokykloje supažindinami VII klasėje. Vadovėlyje (2002) pateikiama įvardžių lentelė, kuri parodo, jog mokiniai yra supažindinami tik su asmeniniais, sangrąžiniais ir kt. įvardžiais. Šalia pateikiamas įvardžio apibrėžimas. Bendrojo lavinimo mokyklų (BLM) mokiniai su įvardžiu, kaip kalbos dalimi, susipažista Vkl., o su asmeniniais įvardžiais (aš, tu, jis, ji - mes, jūs, jie, jos), bei kai kurių įsidėmėtinų rašybos atvejų (manęs, tavęs, savęs; mane, tave, save; mūsų, jūsų, mus, jus) jie mokėsi žemesnėse klasėse.
VIIkl. specialiosios mokyklos mokiniai taip pat supažindinami su įvardžio linksniavimu. Mokant linksniuoti siekiama, kad vaikai geriau įsidėmėtų sunkesnius rašybos atvejus. Specialiosios mokyklos programoje (1999) pateikiama, kad vaikai asmeninius įvardžius vartoja su veiksmažodžiais, tačiau VIkl. vadovėlyje atskiros pamokos šiai temai neskiriama. Tai vyksta per kitas pamokas, kurių metu mokiniai pratinami kuo įvairesnes įvardžio formas vartoti savo kasdieninėje praktinėje veikloje.
VII kl., kaip teigiama specialiosios mokyklos programoje (1999), vyksta tolesnis įvardžio nagrinėjimas; žinomų kalbos dalių, įskaitant ir įvardį, apibendrinamasis kartojimas, nagrinėjant gramatikos ir rašybos požiūriu. Išsilavinimo standartuose (1997) pateikiama, kad BLM mokinys VIIIkl. turi gebėti skirti visas kalbos dalis, paaiškinti jų kaitymo ypatybes ir vartosenos normas, bei taikyti visas rašybos taisykles. Tuo tarpu specialiojoje mokykloje, VIIIkl., mokiniams primenami asmeniniai įvardžiai ir supažindinama dar su keletu jų rūšių: parodomaisiais, pažymimaisiais, klausiamaisiais. Šios įvardžių rūšys yra neprieinamos daugeliui specialiosios mokyklos...
Šį darbą sudaro 1435 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!