Kursinio darbo vadovė- doc.dr
Vida Pobrein
Šiauliai 2001
ĮVADAS
Skaitymas- unikali ir specifiška žmogaus veiklos rūšis. Tai viena iš veiksmingiausių informacijos priėmimo formų. Ypač svarbus skaitymas- mokyklinio amžiaus vaikams. Anot D. Striogaitės (1983 ), „skaitymas- tai langelis, pro kurį vaikai mato ir pažįsta pasaulį ir save“. Kitaip tariant, skaitymas yra viena iš vaiko bendravimo, pasaulio pažinimo ir saviraiškos priemonių, išminties ir žinių priėmimas. Tai padeda vaikui įsitvirtinti gyvenime, formuoja vertybių sistemą, įsitikinimus ir pan. Tačiau, kad skaitymas efektyviai ugdytų geriausius, žmoniškiausius jausmus, būtina prielaida: literatūra yra veiksminga auklėjimo priemonė tik tuomet, kai ji skaitoma ne formaliai, o įsigilinus, dedant nemažai pastangų, kad šitoks skaitymas taptų vidine reikme. Ši prielaida priklauso nuo mokytojo gebėjimo ugdyti sąmoningą skaitytoją. Tad vienas svarbiausių ir sunkiausių pradinės mokyklos uždavinių- ugdyti sąmoningą skaitytoją. T.y., išmokyti vaiką ne tik skaityti ir rašyti, bet ir pasiekti, kad tai būtų daroma ne iš pareigos, reikalo, o noriai ir savarankiškai.
Atsižvelgiant į vaiko amžiaus tarpsnio ypatumus parengti ir lietuvių kalbos išsilavinimo standartai (2003). Juose pabrėžiamas intuityvus skaitomo kūrinio pajautimas, gebėjimas savo emocijas išreikšti žodžiais. Standartuose keliami reikalavimai ir vaiko skaitymo įgūdžiams: baigdamas pradinę mokyklą jis turėtų sąmoningai, sklandžiai, reikiamu tempu skaityti įvairius tekstus. Kaip matome, skaitymo sąmoningumas reikalavimų eilėje iškeliamas į pirmą vietą. Tai rodo jo reikšmingumą. Skaitymo sklandumas ir reikiamo tempo išlaikymas pasiekiamas daugkartinėmis ir nuolatinėmis pratybomis. Tačiau kaip išugdyti skaitymo sąmoningumą? Todėl šiame darbe ir bus bandoma išsiaiškinti skaitymo sąmoningumą lemiančius veiksnius, jo ugdymo galimybes.
Tyrimo objektas- skaitymo sąmoningumas.
Tikslas- atskleisti skaitymo sąmoningumo ugdymo galimybes žemesnėse klasėse.
Uždaviniai:
1. Atskleisti sąmoningumo reikšmę skaitymo procese.
2. Ištirti specialiųjų mokyklų 3 ir 4 klasių mokinių gebėjimą suvokti įvairių žanrų tektus.
3. Nurodyti skaitymo sąmoningumo efektyvinimo būdus lietuvių kalbos pamokose.
Metodai: literatūros šaltinių analizė, individuali mokinių apklausa, stebėjimai..
Darbas sudarytas iš trijų skyrių. Pirmajame skyriuje bus gilinamasi į skaitymo procesą, jo sudėtinius komponentus ir sąmoningumo reikšmę skaitymo procese. Antrojoje dalyje bus apžvelgti veiksniai, turintys...
Šį darbą sudaro 5667 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!