Inžinerinių linijinių statinių (kelių, kanalų, komunikacijų) topografiniai tyrimai susiję su jų ašių padėties nustatymu vietovėje arba žemėlapyje nužymėta linijinio statinio ašis atitinkanti šio statinio technines sąlygas vadinama trasa, o darbai – trasavimo darbais. Inžinerinio statinio trasa parenkama iš kelių variantų. Idealiausias variantas – oro linija. Parenkant trasą inžineriniam statiniui, reikia žinoti leistinąjį didžiausia ir mažiausia nuolydžius, tiesaus tarpo ilgį plane, leistinuosius horizontaliuosius ir vertikaliuosius kreivių spindulius ir dažnai mažiausią tiesaus tarpo ilgį. Techninio statinio sąlygos nurodytos specialiose instrukcijose.
Linijiniams inžineriniams statiniams trasą parinkti galima žemėlapyje, plane, aerovaizde, fotoplanuose ir vietovėje (kameriniu būdu ir lauke).
1. žemėlapyje paženklinami taškai, per kuriuos turi eiti statinio trasa (A ir B)
2. taškai jungiami tiesėmis, nustatomos situacinės ir aukščių kliūtys
3. situacinės kliūtys apeinamos taip, kad trasos posūkio taškas būtų prieš kliūties vidurį, kirstų kliūtį statmenai
4. aukščių kliūtys (kai per didelis vietovės nuolydis) apeinamos, pirmiausia skaičiuojamas minimalus leistinas atstumas tarp horizontalių:
Pagal šį atstumą skriestuvu randama atkarpų padėtis tarp horizontalių (laužte). Jei tarp gretimų horizontalių atstumas didesnis nei dmin, tai linijos kryptis tarp šių horizontalių parenkama laisvai. Dažnai paranku šias atkarpas skriestuvu dėti iš abiejų trasos galų tol, kol jos susikirs. Rastoji laužtinė ištiesinama ir taip gaunama trasa su didžiausiu, bet leistinu nuolydžiu.
Jei nėra vietovės stambaus mastelio 1:10000 arba 1:25000, tai pagal smulkaus mastelio 1:100000 topografinį žemėlapį su pažymėtomis trasų vietomis fotografuojama iš lėktuvo ir iš gautų aerovaizdų porų stereoplanigrafu sudaromi maršrutiniai topografiniai planai. Juose trasa parenkama kameraliniu būdu.
3. Trasos parinkimas lauke
Kameralinių būdu išvesta linijinio statinio trasa tikslinama vietovėje. Priklausomai nuo vietovės sąlygų lauke, trasą galima parinkti keliais metodais. Atviroje ir kalvotoje vietovėje trasą galima pasirinkti keliais metodais. Atviroje ir kalvotoje vietovėje parenkama teodolitu. Pastačius teodolitą bet kuriame trasos posūkio taške, teodolito žiūrono vizavimo ašis statomas kampu α= arctg imax . Paskui teodolitu vietovėje ieškoma linijos, atitinkančios žiūrono poskyrį σ. Taigi, raižytoje vietovėje trasa parenkama pagal “nulinę“ darbų liniją....
Šį darbą sudaro 2706 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!