Žmonės, turintys ypatingų gabumų gali ir nugyventi savo gyvenimą niekieno neatrasti. Jų niekas nepastebi todėl, kad jiems nesuteikiamos galimybės, neužtikrinamas lavinimas ypatingiems jų gabumams atskleisti.
Ypač pastaraisiais metais pajutome poreikį ugdyti gabius ir sumanius vaikus. Supratome, kad būtini radikalūs pokyčiai šeimose ir mokyklose. Juk gabumai ir talentas reikšmingi ir asmenybei, ir visuomenei. O kad talentingų žmonių nėra daug, nemaža kaltė tenka ir mokyklai. Norėtųsi, kad atsirastų kuo daugiau mokytojų ir tėvų, kuriems rūpėtų vaikų gabumai ir kūrybiškumas. Mokytojai turėtų gebėti vadovauti nepriklausomiems, mąstantiems, pasitikintiems savimi ir mokantiems apginti savo nuomonę vaikams. Kita vertus, svarbu, kad suaugusieji elgtųsi ir gyventų taip, kad vaikai patirtų, jog intelektas, asmeninė iniciatyva, vidinė išmintis, gera valia ir kūrybiškumas yra didžiausia vertybė.
Reformuoto ugdymo pagrindinis tikslas – savarankiška ir kūrybinga, maksimaliai jau mokykloje savo gebėjimus išskleidžianti asmenybė (Lietuvos švietimo koncepcija, 1992, p. 5). Lietuva – maža valstybė, neturinti gausių gamtos išteklių, tad didžiausias jos turtas, pažangos ir plėtros prielaida, būtinybė ir galimybė yra žmogus. Žmogiškieji ištekliai – pagrindiniai mūsų šalies resursai. Vaikai – tai itin svarbi tų resursų dalis, kurios puoselėjimas dabartyje reiškia investiciją į ateitį. Gabūs vaikai sudaro palyginti nedidelę žmogiškųjų išteklių dalį, tačiau suaugę jie tampa atskirų sričių profesionalais, galinčiais daryti ženklią įtaką tam tikros rūšies veiklos (mokslinės, kultūrinės, ekonominės, politinės ir t.t.) vyksmui. Todėl labai svarbu, kad gabių vaikų intelekto potencialas būtų pastebėtas, sudarytos sąlygos jam atsiskleisti ir būti realizuotam. Gabių vaikų ugdymo svarbą visuomenės vystymuisi pabrėžė Šalkauskis (1936), Maceina (1934), gabumų identifikacijos, jų plėtojimo klausimai rūpėjo Vabalui-Gudaičiui (1983), Jovaišai (1978), tinkamo gabiųjų mokymo problemos sprendimo ieškoma diferencijuoto mokymo specialistų Laužiko (1974), Šiaučiukėnienės (1997, 1998) darbuose. Per pastarąjį dešimtmetį spaudoje pasirodė nemažai straipsnių (Ališauskas, Karvelis, Kašys, 1992; Gaižutis, 1993; Kalvaitis, 1998; Šiaučiukėnienė, 1998 ir kt.), kurių autoriai siekia atkreipti dėmesį į gabių vaikų ugdymo problemas Lietuvoje. Gabių vaikų vidinės motyvacijos įtaką jų pasiekimams tyrinėjusi Almonaitienė...
Šį darbą sudaro 2966 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!