Išvados..........................................................................................................................................22
Literatūra.....................................................................................................................................23
Priedai...........................................................................................................................................24
Įvadas
Temos aktualumas. Literatūros apie fizinę negalę turinčius asmenis yra nemažai, tačiau kiekvienas autorius fizinę negalę apibrėžia panašiai, bet savaip: vieni – išskirdami sensorinius sutrikimus iš fizinės negalės sampratos, kiti – ją priskirdami, pvz.:
• Žmonės su fizine negale turi įvairios formos negalių, pvz., stuburo smegenų pažeidimų, raumenų distrofiją, paralyžių, cerebrinį paralyžių, kuris pasireiškia ir kalbos sutrikimu (Muceniekas, 2003).
• Paprastai fizinėms negalėms nepriskiriami sensoriniai sutrikimai (pvz.: regos, klausos) bei ligos, nesukeliančios didesnių judėjimo ir judesių sutrikimų (Barkauskaitė ir kt., 2001).
Tad lieka mums patiems nuspręsti ar klausos bei regėjimo sutrikimus priskirsime prie fizinės negalės. Kadangi naujesnėje literatūroje klausos sutrikimai yra priskiriami fizinėms negalėms, tokios nuostatos laikysimės ir mes.
Dažniau literatūroje gvildenama tema yra apie protinę negalę turinčius vaikus, nei apie fizinę negalę turinčiuosius, bet tema vis tiek išlieka aktuali, kadangi vaikų ir suaugusiųjų su įvairiomis fizinėmis negalėmis yra nemažai, pasaulyje šis skaičius yra apie 10%, tad manoma, kad ir Lietuvoje statistika yra panaši.
Tyrimo objektas. Mokymas skaityti vaikus, turinčius fizinę negalę.
Hipotezė. Vaikams, turintiems fizinę negalę, mokytis skaityti sekasi sunkiau, nei normalios raidos vaikams.
Tyrimo tikslas. Išsiaiškinti, ar fizinę negalę turintiems vaikams, mokytis skaityti sekasi sunkiau.
Uždaviniai.
1. Išanalizuoti, ar fizinė negalė sukelia sunkumus mokantis skaityti.
2. Įrodyti arba paneigti hipotezę.
3. Atskleisti, kokios fizinės negalės sukelia sunkumus mokant(is) skaityti.
4. Išnagrinėti, kokias skaitymo klaidas dažniausiai daro fizinę negalę turintys vaikai ir kaip jas spręsti.
Tyrimo metodai. Anketinė apklausa.
Tyrimo dalyviai (respondentai). Specialieji pedagogai, dirbantys su vaikais, turinčiais fizinę negalę.
Kursinio darbo struktūra. Šį kursinį darbą sudaro: įvadas, 2 skyriai, išvados, naudota literatūra ( 9 šaltiniai), priedai. Tyrimo duomenis iliustruoja 1 lentelė, 13 paveikslų. Prieduose pateikiama: anketos pavyzdys.
1 skyrius. LITERATŪROS APŽVALGA
1. 1. Negalės samprata
Žmogus su negale – apibūdinamas kaip asmuo, kuris dėl įgimtos ar įgytos fizinės ar protinės negalės iš dalies arba visiškai negali kontroliuoti savo asmeninio arba socialinio gyvenimo, atlikti savo pareigų bei naudotis teisėmis, kurias suteikia įstatymai.
Negalė – tai bet koks sutrikimas, sindromas,...
Šį darbą sudaro 5175 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!