„Edukologija“ iš education. Termino raida: viskas prasidėjo nuo pedagogikos. Dar Graikijoje buvo paideia – mokymas, ugdymas; jis buvo filosofijos sudėtyje (kaip ir viskas tuo metu). Vėliau atsirado tekstai apie ugdymą – Šv. Augustino, Ž.Ž.Ruso, I.Kanto.
Paidos (gr.) – mokinys. „Pedagogas“ – tai vergas, vedantis mokinį. Žodžiu, ugdymas – tai mokinio vedimas.
I etapas - XIX a. pab. - XX a. pr.
Atsiranda pedagogikos/ugdymo mokslas, publikuojami pirmieji darbai. XX a. pradžioje vyksta pirmoji pedagogų konferencija. Tiriamas jaunų žmonių intelekto vystymasis ir jų ugdymas, ugdymo istorija, pedagogų biografijos, ugdymo metodai. Čia pedagogikos objektas – ugdymo procesų dėsningumai (tai yra ne tik I pedagogikos etapo, bet ir visos pedagogikos objektas). Tyrimo metodai – kiekybiniai. Į ugdymo procesų dėsningumus gilinasi psichologai, filosofai ir pan.
II etapas – XX a. vid. - pokaris.
Į ugdymo reiškinius imta žiūrėti plačiau, kitų mokslų kontekste, siejant su socializacija. Atsiranda naujos tyrimų kryptys: istoriniai, psichologiniai, filosofiniai, ugdymo, administravimo ir organizavimo tyrimai. Susiformuoja edukologija.
Edukologijos mokslas (educational science) – tai integruotas mokslas, tyrinėjantis žmogaus ugdymą ir saviugdą per visą jo gyvenimą tiek tiesioginio ugdymo proceso, tiek švietimo kaip kompleksinio reiškinio ir jį realizuojančių švietimo sistemų aspektu.
Čia jau ne „siaura“ pedagogika – tyrimų objektas labai išsiplečia.
Lietuvoje „edukologijos“ terminą 1993 m. įvedė prof. Jovaiša. Bandyta diskutuoti, ar jo reikia – gal užteks pedagogikos, tiesiog ją praplėtus (įjungus suaugusiųjų mokymą, švietimo sistemų tyrimą etc.)? Visgi terminas kaip ir prigijo.
III etapas – XX a. pab. – dabartis.
Edukologija vystosi į multidisciplininį būvį: bandoma į edukologiją įjungti kitų mokslų naujoves, požiūrius, atsiranda naujos mokyklos. Daug dėmesio skiriama saviugdai – čia nebegalima atskirti mokytojo ir mokinio, ugdytojo ir ugdytinio, nyksta ribos, nes mokytojas ne tik moko, bet ir mokosi iš mokinių, žmonės patys mokosi (prie PC, TV etc.). Saviugdos procesas tampa dominuojančiu, nes technologijų amžiuje nebesėjam mokytis tik vieni iš kitų. Tačiau čia labai svarbu
• žinoti sistemą (kad galėtume patys ugdytis),
• kritinis mąstymas...
Šį darbą sudaro 5365 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!