1. Edukologijos samprata, mokslo raida ir klasifikacija.
Termino raida prasidėjo nuo pedagogikos. Pirmieji tekstai apie ugdymą – šv. Augustino, Ruso, Kanto. Raida: 1.XIXa.pab-XXa.pr. Pirmieji publikuojami darbai.randasi pedagogikos mokslas. Jaunų žmonių intelekto vystymosi tyrimai. Ugdymo metodai. Tyrimo metodai-kiekybiniai.2. XXa.vid.-pokaris. Platesnis kontekstas, socializacija. Susiformuoja edukologija. Edukologijos mokslas – integruotas mokslas, apie žmogaus ugdymą ir saviugdą per visą jo gyvenimą dėl tiesiogini ugdymo proceso ir dėl švietimo kaip kompleksinio reiškinio. Plečiasi tyrimų objektas. Lietuvoje terminas 1993 iš pr.Jovaišos. 3. XXa.pa-dabartis. Edukologijatarpdisciplininis būvis. Daugėja dėmesys saviugdai.nyksta ribos tarp mokytojo ir mokinio. Saviugda dominuoja. Svarbu žinoti sistemą, kritinis mąstymas, kūrybiškumas bei socialinė kompetencija. Problema – kaip padaryt, kad žmogus jaustųsi komfortabiliai. Šiame etape: neformalus ugdymas ir socialusis ugdymas. Daug dėmesio androgogikai bei tęstiniam ugdymui. Vyrauja kokybiniai tyrimai. Klasifikacija.
3. Ugdymo filosofijos samprata, objektas, tikslai. Filosofija, teorija, ideologija ugdyme. Ugdymo filosofija – disciplina, paaiškinanti, kas ir kaip turi būti daroma. Jos objektas – filosofiniai pažinimo, mokymo(si) ir kt.klausimai, turintys įtakos ugdymo tikslų, programų bei metodikų apibrėžimui. Ugdymo teorija-su ugdymu susijusių apibendrinimų ir abstrakcijų sistema. Filosofija nagrinėja idėjas, tikslus ir procesus savitam visybiškumo, visuotinumo ir galutinumo kontekste. Filosofija susijusi su galimybių matymu ir ieškojimu, o ne su baigtiniu žinojimu. Ji apibrėžia sunkumus ir metodus jų aiškinimuisi. Jei norime ugdymą įsivaizduoti kaip pamatinių nuostatų formavimo procesą, tai filosofiją galim apibrėžti kaip bendrąją ugdymo teoriją. Ugdymo teorija yra plačiau nei ugdymo filosofija ir teorijos tikslas yra apibendrinti, organizuoti ir numatyti-susieti netvarkingus reiškinius ir padaryti juos suprantamus. O va čia teorijai padeda ugdymo filosofija: a)išsiaiškinti tikslus ir metodus;b)kritiškai analizuot kultūrines ugdymo prielaidas;c)suteikia platesnį požiūrį ir perspektyvą. Ugdymo filosofija apima ir Kanto fundamentalius klausimus:1)ontologija(apie būtį)/epistemiologija(apie pažinimą).2)etika/politika-ką galiu daryt/ką turiu;3)religija;4)antropologija-kas yra žmogus. Ugdymo sistemos aspektai: filosofinės pažiūros, ugdymo tikslas, koncepcija, programos, metodai ir ugdytojo santykis su ugdytiniu.
4. Ugdymo teorijos ir praktikos atitikmens problema. Galimybė spręsti. Tik labai nedaug ugdymo teorijų yra sėkmingai perkeliamos į...
Šį darbą sudaro 3186 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!