3. Analitinė ugdymo filosofija
4. Postmodernizmas
III. Išvados………………………………………………………………………………………
I. Ugdymo metodai…………………………………………………………………………
1. Teksto interpretacija
2. Žaidimas
3. Sokratiškasis dialogas
4. Dekonstrukcija
II. Ugdymo tikslas……………………………………………………………………………
V. Literatūra…………………………………………………………………………………….
Įvadas
I. Ugdymo mokslo dalykas ir raida
1.Edukologijos ir pedagogikos sąvokos
Žodis “edukologija” sudarytas iš lotynų kalbos žodžio”educatio“ – auklėjimas, ugdymas ir graikų kalbos žodžio „logos“ – mokslas, mintis, žodis. Edukologijos nominali reikšmė – ugdymo mokslas. Pedagogikos terminą sudaro graikiški žodžiai “pais, paidos” – vaikas, vaikai ir “agein” – vesti. Nominali reikšmė – vaikų vedžiojimas.Antikos graikai “paidagogos” vadino vergą, kuris vaikus vesdavo į mokyklą ir iš jos parvesdavo. “Paidagogike” (gr.) – vaikų ugdymo menas ir ilgus amžius ugdymo teorija buvo suvokiama kaip vaikų ugdymo meno teorija. Pedagogikos terminas vartoti XVIII a. Imanuelis Kantas (1724-1804) pedagogiką įvardija ne vien vaikų, bet apskritai žmogaus ugdymo mokslu. XIX a. pradedamas suaugusiųjų mokymas. Robert Owen Škotijoje suaugusiems darbininkams rengė paskaitas, pokalbius. Pradedami skelbti suaugusiųjų pedagogikos straipsniai. J.F. Herbartas auaugusiųjų mokslą vadina andragogika. Pedagogikos terminas darosi per siauras visai žmogaus ugdymo problematikai aprėpti. XX a. suaugusiųjų švietimas įgyja naują pobūdį. Atsirado tęstinio, permanentinio mokymo(si) idėjų. Autoriai pradeda vartoti edukologijos terminą, kadangi jis tiesiogiai nesusijęs su vaiko sąvoka.
2.Ugdymo mokslo objektas ir struktūra
Ugdymo mokslo objektas yra žmogus ar žmonių grupės, mokslo dalykas – žmogaus ir grupės ugdymas.Edukologai akcentuoja ugdytinių aprūpinimą saviraiškos priemonėmis per visą gyvenimą. Priemonės skirstomos į vidines – kalba, vaizdiniai, sąvokos, protavimas, ect; išorines – mokslo, technologijos, vertinimo žinios, idėjos, siboliai (informacija), igūdžiai, ect. Funkcinis ugdymas apibūdinamas kaip: veikdinimas, globojimas, aprūpinimas, mokymas, prusinimas, auklėjimas, švietimas, lavinimas, formavimas – permanentinis ir iš esmės apima visas tikrovės sritis. Taip išsiskiria skirtingos edukologijos disciplinos: 1) familistika- šeimos mokslas; 2) pedagogika, nagrinėjanti jaunimo ugdymo mokykloje teoriją, praktiką ir istoriją; 3) socialinė edukologija – tiria ugdymą formaliose ir neformaliose visuomenės institucijose; 4) kultūros edukologija, apimanti visuomenės dvasinį ugdymą informacinės, meninės ir religinės kultūros institucijose, taip pat neformalų ugdymą liaudies papročiais, folkloru; 5) subkutūros edukologija – nusikaltimų prevencijos...
Šį darbą sudaro 2934 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!