Vienas iš populiariausių prancūzų personalizmo filosofijos atstovų Emanuelis Munjė gimė 1095 m. Grenoblyje, vaistininkų šeimoje. Filosofiją studijavo pas Ž.Ševaljė (Chevalier), ištikimą Anri Bergsono (Bergson, 1859-1941) „gyvenimo filosofijos“ sekėją ir jos idėjų populiarintoją. E.Munjė intelektualinės pažiūros brendo tuo metu, kai pasaulyje kiekvieną dieną buvo galima matyti vis naujų ekonomikos bei kultūros krizės ženklų.
1935 m. paskelbiamas pagrindinių E.Munjė straipsnių rinkinys „Personalistinė ir bendruomeninė revoliucija“ („Révolution personaliste et communautaire“), kuriame teigiama, jog „visiškos netvarkos“ akivaizdoje būtina mobilizuoti visus galimus dvasinio pasipriešinimo resursus. E.Munjė tekstuose vis ryškiau skamba veikimo ir aktyvumo motyvai, analizuojami humanitarinių mokslų duomenys, tikslinama pozicija egzistencinės filosofijos atžvilgiu: „Nuo kapitalistinės nuosavybės prie žmogiškosios nuosavybės“ („De la propriété capitaliste à propriété humaine“, 1936 m.), „Manifestas personalizmo tarnyboje“ („Manifeste au service du personalisme“, 1936 m.), „Anarchija ir personalizmas“ („Anarchie et personalisme“, 1937 m.). Nors 1939 m. E.Munjė paskelbia darbą „Krikščionys sprendžia taikos problemą“ („Les Crétiens devant le probleme de la paix“), tačiau dėl įvairių istorinių aplinkybių (karas, Prancūzijos okupacija ir t.t.) jo intelektualinė veikla komplikuojasi, nutrūksta „Esprit“ leidyba. Pasitraukęs į pogrindį E.Munjė rašo fundamentalų „Traktatą apie charakterį“ („Traité du caractère“, 1946 m.), kuriame aptaria asmenybės – kultūros – Dievo sintezės galimybę. Siekdami sukurti personalistinės istorijos filosofiją, E.Munjė ir jo vienminčiai rėmėsi pohėgelinėje minties epochoje susiformavusios kritinės istorijos teiginiais.
Asmenybė yra būtent tai, ko neįmanoma laikyti objektu. Štai mano kaimynas. Jis savaip jaučia savo kūną, ir šito pojūčio mes negalime patirti, bet galime matyti jo kūną iš išorės, tyrinėti jo nuotaikas, paveldėtus bruožus, išvaizdą ir negalias, trumpai tariant, galime jį laikyti fiziologijos, medicinos ir kitų mokslų objektu. Jis valdininkas, o valdininkas turi savo statusą, savo psichologiją; šitai mes galime tyrinėti remdamiesi jo atveju, nors visa tai neaprėpia ištisai visos jo, kaip žmogaus, realybės. Be to, jis kartu dar ir prancūzas, buržua arba maniakas, socialistas arba katalikas ir t.t. Bet jis ne kažkoks Bernaras Šartjė (Bernard...
Šį darbą sudaro 1529 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!