TURINYS. Mokymo (si) tikslai – mokymo turinys- mokymo(si) metodai, mokymo(si) priemonės/resursai-mokymo formos-kontrolė ir diagnostika.
Mokymo procesas – ilgalaikė mokytojų ir mokinių sąveika, turinti tikslą parengti mokinius tolesniam mokymuisi ir praktinei veiklai.
Mokymas – tikslinga mokytojo ir mokinių sąveika, padedant stimuliuoti ir organizuoti mokinio pažintinę ir praktinę veiklą.
Įsisavinimas - tikslingas sąmonės procesas, kai tikrovės reiškiniai tampa individo vidiniu turiniu: žiniomis, pažiūromis, vertybėmis.
Išmokimas- patirties sąlygotas individo vidinių ir išorinių veiksmų pakitimas.
Dėstymas- tikslingas ir nuoseklus mokymo turinio atskleidimo procesas per konkrečias mokomąsias situacijas.
Mokomoji medžiaga – kultūros vertybių visumas, kurios mokomasi.
Mokinys- asmuo, kuris kieno nors mokomas ir mokosi
Mokytojas- kvalifikuotas ugdymo veikėjas, mokymo proceso vadybininkas.
Istorinė didaktikos dalyko apžvalga.
Didaktikos terminas kilęs iš senosios graikų kalbos žodžių didaskein (mokyti), didaskeles (mokytojai). Didaktikos terminą pirmą kartą pavartojo XVII (1613) ir mokymo teorijos pagrindus padėjo Chanas Luisas Vivas ir Volfgangas Ratkė. Didaktiką, kaip mokymo ir auklėjimo teoriją savo veikale „Didžioji didaktika“ (1637m.) nagrinėjo mokymo teorijos kūrėjas Jonas Amonas Komenskis ,kuris sukūrė vieningą atitikimo gamtai principu paremtą mokymo teoriją, suformulavo pagrindinius reikalavimus mokymui.
Mokymo proceso samprata ir charakteristika. Išorinės ir vidinės mokymo proceso pusės. Mokymo proceso funkcijos.
Mokymo procesas tai dvipusis procesas: mokymo proceso dalyviai mokytojas ir mokiniai, mokytojas ir mokiniai veikia atlikdami atitinkamas funkcijas, šios funkcijos tarpusavyje glaudžiai susijusios, priklauso viena nuo kitos;mokytojo ir mokinių ryšys mokymo procese pasireiškia pedagogine sąveika, abipusiu bendravimo poveikiu.
Išoriniai mokymo proceso elementai-mokymo bazė, mokymo priemonių naudojimas, mokytojo veikla, pedagoginė technika ir technologija, sugebėjimas individualizuoti ir diferencijuoti mokymą(si) ir pan.
Vidiniai elementai- mokymosi motyvai, mokinių suinteresuotumas, nuostatos, vertybių įsisavinimas, vertinimo poveikis, apsisprendimas veikti, saviugda.
Mokymo proceso funkcijos:
Mokomoji( pažintinė) funkcija. Paskirtis- mokinių asmenybei būtinų žinių, bei būdų, kaip kaupti žinias, išmokimas.
Lavinamoji funkcija. Paskirtis – mokėjimų, įgūdžių ir gebėjimų įvaldimas.
Auklėjamoji funkcija. Paskirtis – ugdyti asmenybę.
Mokymąsi lemiantys veiksniai ir sunkumai.
Produktyviai mokymosi aplinkai būdinga: 1) toks bendrasis klimatas, kai mokiniai pasitiki savimi, bendraamžiais ir klase kaip grupe; 2) struktūros ir procesai, kai patenkinami mokinių poreikiai,...
Šį darbą sudaro 4524 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!