Tema. e-ia rašyba galūnėse.
1. Prisiminti ir įtvirtinti e-ia rašybą asmenuojamų žodžių galūnėse.
2. Išmokyti gebėti atskirti, kur rašoma –e, o kur –ia galūnėse.
3. Gebėti taikyti išmoktas žinias atliekant pratimus.
Tipas. Mišrus.
Metodai: aiškinimas, savarankiškas mokinių darbas, pratimai, žaidimai.
Priemonės: lapai su pratimais, kamuoliukas.
2. Lietuvių kalbos rašyba ir skyryba. Sud. Sližienė N.,
Valeckienė A. – V., 1989.
dalykinė: 1. Jūratė, Vytautas, Vytautas V. Sirtautai. Lietuvių kalba.
Vadovėlis 5 klasei. – V., 1998;
2. Kadžytė – Kuzavinienė L. Lietuvių kalbos uždaviniai ir
žaidimai. – K., 1997;
PAMOKOS SITUACIJA
Mokiniai ankstesnėse pamokose susipažino su –e, -ia rašyba lietuviškų žodžių kamiene.
Šią pamoką mokiniai prisimins ir įtvirtins tai, ką mokėsi 4 klasėje – e-ia rašybą asmenuojamų žodžių galūnėse. Kitą pamoką mokiniai mokysis –e, -ia rašybą linksniuojamų žodžių galūnėse.
PAMOKOS EIGA
I. Turimų žinių aktualinimas.
1. Dar kartą primenu, jog labai svarbu mokėti žodyje atskirti kamieną ( priešdėlis, šaknis, priesaga) ir galūnę.
2. Užrašau kelis žodžius ant lentos ( žr. Priedą Nr. 1 ) ir pakviečiu kelis mokinius, kurie juose turi atskirti kamieną ir galūnę. Kiti mokiniai šiuos žodžius rašo sąsiuvinyje.
II. Temos ir tikslų paskelbimas.
1. Lentoje užrašau pamokos temą.
2. Paaiškinu mokiniams, kad pasibaigus šiai pamokai jie turi gebėti atskirti, kur asmenuojamo žodžio galūnėje rašome –e, o kur –ia, taip pat šias žinias pritaikyti atliekant įvairius pratimus.
III. Naujos medžiagos aiškinimas.
1. Žodžio galūnė ( kaip tariame ir kaip rašome):
a) paaiškinu mokiniams, kad ne visada žodžio galūnėje rašome tai, ką girdime. Galime veiksmažodžių galūnėje girdėti –e, bet rašyti reikia –ia.
b) pateikiu pavyzdį, kuriame yra žodžiai, kuriuose tariame ir rašome -a, ir kuriuose tariame -e, bet rašome –ia ( žr. Priedą Nr. 2 ). Su mokiniais skaitome jį.
2. Asmenuojamų veiksmažodžių galūnės, kuriose rašome –ia:
a) mokiniams aiškinu, jog –ia rašome tose veiksmažodžių galūnėse, kurios eina po kamieno ( mokiniai jau moka atskirti kamieną ir galūnę ) minkštųjų priebalsių ( po minkšto priebalsio tariame –e ). Lentoje užrašau pavyzdžių ( žr. Priedą Nr. 3 ). Prašau mokinių...
Šį darbą sudaro 910 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!