Dėstytoja __________
2006-03-__
2005/2006 m.m.
ĮVADAS
Bet kuris personalo vadovas turi atlikti daug įvairių personalo valdymo funkcijų. Viena iš svarbiausių ir sunkiausių funkcijų yra darbuotojų vertinimo funkcija. Darbuotojų vertinimas tikrai yra atliekamas visose organizacijose. Juk bet kuris vadovas ir visi darbuotojai pastoviai vertina vieni kitų darbą. Jeigu šis darbas atliekamas atidžiai ir laiku, jis gali tapti svarbiu įrankiu kiekvienos organizacijos valdyme. O kad jis būtų gerai atliktas yra svarbu pasirinkti tinkamus darbuotojų vertinimo kriterijus. Todėl darbuotojų vertinimo kriterijų tema yra viena iš aktualiausių bet kurioje organizacijoje ir ne vieno vadovėlio autorius nagrinėja šią temą.
Savo darbe aš pabandysiu išsiaiškinti darbuotojų vertinimo kriterijų ypatumus įvairiuose versluose. O kad mano tikslas būtų pasiektas, aš turiu išsiaiškinti:
• Ar darbuotojų vertinimo kriterijos įvairiuose versluose yra vienodos.
• Kaip yra klasifikuojamos darbuotojų vertinimo kriterijos.
• Kriterijų reikšmingumas.
• Kokios kriterijos yra svarbiausios.
1. Vertinimo turinis.
Atliekant darbuotojų vertinimo funkciją svarbu atsižvelgti į vertinimo turinį. Vertinimo turinys atsako į klausimą kokius vertinimo kriterijus reikia pasirinkti, vertinant darbuotojus. Popoliariausiais kriterijų rinkiniais laikoma: konkrietūs darbo rezultatai, asmeninės ir dalykinės sąvybės.
1.1. Konkrečių darbo rezultatų vertinimas. Jis apima 3 rodiklius:
1) Apdorojamas informacijos kiekio rodiklis. Šiuo rodikliu vertinami pagalbiniai ir aptarnaujantys darbai, kai rezultatą galima išreikšti kiekybiškai. Pavyzdžiui, kiek darbuotojas kopijuoja kopijų per minutę, kiek spausdina ženklų per minutę.
2) Gamybinių rezultatų rodiklis. Pavyzdžiui, pardavėją galima vertinti pagal tai, už kokią sumą prekių jis pardavė; darbininką pagal tai, kiek kokybiškų detalių pagamino per tam tikrą laikotarpį; vadybininką pagal pasirašytų sutarčių skaičių. Tai pat šį rodyklį galima pasirinkti, jeigu reikia vertinti linijinių vadovų darbo rezultatus (pelno normą per metus, kokybiškos produkcijos kiekį, išlaidų ekonomijos rodiklius).
3) Valdymo rezultatų rodiklis. Jis dažniausiai taikomas vertinant funkcinių vadovų darbą, tai yra per kiek laiko padidėjo skyriaus darbo rezultatai.
Jei svarbu tikslas, o ne priemonės, tai organizacija turėtų savo darbuotojus vertinti pagal šios kriterijus. Bet kai kurioms organizacijoms šis vertinimo kriterijus nelabai tinka, nes ne tiek daug pareigų, kur...
Šį darbą sudaro 1111 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!