Kaunas, 2007.
Įvadas
Visuotinės kokybės vadyba yra palyginti naujas dalykas ne tik mūsų šalyje, bei ir visame pasaulyje.
Šio darbo pirmoje dalyje nagrinėjama apie visuotinės kokybės vadybos esmę, pateikiamos pagrindinės sąvokos ir visuotinės kokybės vadybos koncepcijos turinys.
Antroje dalyje pasakojama apie visuotinės kokybės vadybos vietą organizacijos teorijų raidoje ir jos kilmės sąlygas.
Visuotinėje kokybės vadyboje svarbų vaidmenį vaidina darbuotojai, todėl čia taip pat bus užsiminta ir apie tai, kaip paveikti darbuotojų mąstyseną, požiūrį į darbą, į kokybę, kaip pakeisti organizacijos kultūrą į kokybės kultūrą, kuri yra būtina, siekiant įgyvendinti visuotinės kokybės vadybą.
Toliau bus nagrinėjami visuotinės kokybės vadybos įgyvendinimo principai ir funkcijos, parengiamieji darbai, fazės bei asmeninės visuotinės kokybės vadybos įgyvendinimo klausimai.
1.VISUOTINĖS KOKYBĖS VADYBOS ESMĖ
Kokybės vadyba – tai viena iš pa-
grindinių 20-to amžiaus idėjų.
Armand Feigenbaum
Ši dalis padės mums suprasti:
• Kas yra kokybė?
• Kas yra visuotinė kokybė?
• Kokios yra visuotinės kokybės vadybos sudedamosios dalys?
• Kas yra visuotinės kokybės vadyba?
1.1. Kas yra kokybė?
Kokybė ir kiekybė - dvi esminės žmogaus būties charakteristikos. Kokybė yra plati įvairiapusė sąvoka. Yra dešimtys kokybės apibrėžimų, jie gali būti klasifikuojami pagal požiūrį į kokybę. D.Garvinas išskyrė 5 pagrindinius požiūrius į kokybę:
1) transcendentinis požiūris;
2) produkto kokybė;
3) kokybė vartotojui;
4) kokybė gamyboje;
5) vertės požiūris.
Transcendentiniu požiūriu „kokybė yra pasiekimas arba siekimas aukštesnio standarto, kaip priešybė būti patenkintam prastu arba apgaulingu dalyku“ (Garvin, 1988). Šiuo požiūriu kokybiškas produktas turi „įgimtą pranašumą" prieš kitus produktus.
Produkto kokybė yra tikslus ir objektyviai išmatuojamas dydis. Kokybę atspindi produkto savybių ir požymių kiekis. Šiuo požiūriu geresnės kokybės produktai brangesni, nes pagaminti produktą, turintį daugiau savybių ir požymių, yra brangiau.
Kokybė vartotojui — tai vartotojo reikalavimų produktui atitikimo lygis. Šiuo aspektu produkto kokybė sunkiai nustatoma dėl skirtingo vartotojų skonio ir skirtingų jų poreikių.
Kokybė gamyboje apibrėžiama kaip atitikimas iš anksto numatytų parametrų, kurie išreiškiami standartais, techninėmis sąlygomis, receptais ir kitais dokumentais. Bet koks nukrypimas nuo standartų yra defektas. Čia kokybė pasiekiama projektuojant procesą ir taikant statistinį proceso...
Šį darbą sudaro 3170 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!