Nėra valios – nėra žmogaus.
Iš seno žinoma, jog svarbiausios asmenybės savybės yra protas, jausmai ir valia. Protas parodo gyvenimo kelią, jausmai turtina asmenybę, o valia palydi į galutinę pergalę.
Valingas žmogus sąmoningai reguliuoja savo veiklą ir elgesį, sugeba įveikti vidinius ar išorinius sunkumus. Valia atspindi žmogaus veiklą, jo aktyvumą gyvenime. Impulsyvumo, aklo užsispyrimo negalima tapatinti su žmogaus valia. Sąmoningas aktyvumas – tai veikla bei valios pastangomis kryptingas siekimas tikslo. Taigi valia reiškiasi ne kiekvienoje veikloje, o tik sąmoningai apibrėžtoje, tikslingoje, kai siekiama aiškiai įsisamonintų, sociališkai ir doroviškai pagrįstų tikslų. Čia aiškėja, jog valia glaudžiai susijusi su protu, žinojimu bei įsitikinimais ir giliai intelektiniais, socialiniais, moraliniais bei estetiniais jausmais.
Valios struktūroje išskiriamos dvi pagrindinės savybių grupės: aktyvinančios ir sulaikančios veiklą. Aktyvinančios savybės – tai ryžtas, drąsumas, iniciatyvumas, veržlumas, atkaklumas; sulaikančios arba slopinančios veiklą – santūrumas, savitvarda, kantrybė, drausmingumas, saikingumas. Harmoninga asmenybė pasižymi šių savybių balansu, pusiausvyra. Tai sudaro žmogaus socialinį dorovinį kryptingumą. Nesusidarius šiai pusiausvyrai, sutrinka ne tik valia, bet ir pačios asmenybės harmonija.
Asmenybės tapsmas priklauso nuo tikslingo, sąmoningai organizuoto ugdymo ir įvairių atsitiktinių veiksmų. Ir valios raida iš pat pradžių daugiau yra veikiama atsitiktinių, netiesioginių poveikių. Daugelį valios raidos veiksnių teikia pats gyvenimas: santykiai su kitais žmonėmis, kitų žmonių veiklos bei elgesio pavyzdžiai literatūros, kino filmų veikėjų charakteriai. Tokie pavyzdžiai veikia asmens jausmus, protą, žadina troškimus, skatina veiklumą ir valios vystymąsi.
Valios ypatybėms pasireikšti, vystytis ir ugdyti yra daug būdų, iš kurių svarbiausi šie: a) netiesioginiai: kasdieninė buitis, žaidimai, fizinis darbas, mokymasis, sportas, saviveikla; b) specialiai organizuotas tikslingas valios ugdymas: aiškinimas, įtikinimas, valingos pratybos.
Iš pat mažens vaikai turi išmokti apsirengti, nusiprausti, pavalgyti, susitvarkyti savo daiktus. Daugelis vaikų dar šeimoje susidaro tam tikrus kasdieninius buitinius įpročius, kurie lemia valios vystymąsi.
Viena iš svarbiausių valios ugdymo priemonių kasdieninėje buityje yra režimas – tikslus asmens kasdieninio gyvenimo ir veiklos tvarkymas. Juo apibrėžiamas asmens kėlimosi, tvarkymosi, maitinimosi, darbo,...
Šį darbą sudaro 3368 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!