Vadovavimo ir vadovo etika.
Vadovo vaidmuo sprendžiant etines problemas X įmonėje.
ĮVADAS
Per pastaruosius du dešimtmečius verslo etika tapo nepriklausoma disciplina, plačiai išsikerojusia Vakaruose, iš pradžių labiausiai - JAV, palaipsniui - ir Europoje, kartu kituose kraštuose. Postsocialistiniame areale šiai disciplinai taip pat stengiamasi suteikti akademinį statusą, moksliškai ją pagrįsti bei padidinti jos vaidmenį ženkliai atsilieka tiek mokslo tiriamojo darbo, tiek praktinio diegimo sferose. Intensyvus verslo etikos vystymasis ir greitas jos institucionalizavimas gali būti paaiškintas tuo, jog ši disciplina kelia sau ne tik teorinius, bet ir praktinius tikslus, turi ne tik bendrakultūrinę, bet ir funkcinę prasmę. Svarbus faktorius, skatinantis verslo etikos vystymąsi, yra paties verslo pasaulio susidomėjimas čia sprendžiamomis problemomis. Šis susidomėjimas yra komercinis, kyla iš pačios verslo pasaulio prigimties, nes verslo etika įteisina, moraliai pagrindžia įmonių, kompanijų veiklą potencialių vartotojų akyse, pabrėždama humanistinių vertybių kriterijus šioje veikloje. Verslo etikoje girdima argumentacija, palaikanti tam tikras vertybes, kurių ryšys su efektyviais veiksmais ar įnašu į bendrą gerovę yra pastebimas empiriškai. Verslo etikoje yra įprastas požiūris, kad įmonė labiausiai stengiasi dėl savo interesų, kartu rūpindamasi visuomenės gerove ir tvarkydama santykius su kitais socialiniais ekonominiais segmentais savitarpio pasitikėjimo pagrindu. Taip išsivysčiusiose šalyse visos visuomenės mastu (iš)plinta supratimas, jog verslo etika gali būti pragmatiškai naudinga visam sociumui, todėl ji imta plačiai palaikyti ir valstybės, ir pačių įvairiausių sričių praktikų. Kartu sudėtinga dalykinę etiką (business ethics) suvokti kaip efektyvios ir socialiai atsakingos praktinės veiklos instrumentą. Šioje etikoje didžiausia vertybė - veiklos efektyvumas: neefektyvu, nuostolinga, neoptimalu tolygu nepadoru, neatsakinga, nepatikima (t.y. neetiška). Ir bet kokių socialinių bei organizacinių blogybių (žmogaus teisių pažeidimo, diskriminacijos, tarnybinių piktnaudžiavimų, sutarties nesilaikymo, sukčiavimo, interesų konfliktų, nepotizmo, korupcijos) įveika veiksminga gali būti tik tada, kai jos būtinybė argumentuojama integraliai iš šių abiejų pusių. Jas supriešinus - nesuderinant efektyvumo ir etiškumo - užprogramuojamos nesėkmės ilgalaikėje perspektyvoje. Pozityviems praktiniams poslinkiams reikšmės turi pačios verslo etikos, kaip akademinės disciplinos,...
Šį darbą sudaro 7873 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!