Būti menininku – tai perteikti pasaulį per savo prizmę sukuriant kažką naujo, originalaus. Tačiau plačiojoje visuomenėje ,,orginalu“ ne visada reiškia ,,gera“. Dažniausiai net būna atvirkščiai – žmones gąsdina tai, kas yra dar nematyta, ansksčiau nepatirta, kas nutolsta nuo nustatytų tradicinių ribų. O tai, kas gąsdina ir kelia nemalonius jausmus, turi būti sunaikinta, paslėpta, vengiama. Ne paslaptis, jog kūrybiškos prigimties žmonės neretai nepritampa prie socialinių normų dėl savo savitų idėjų, bet, nenorėdami būti persekiojami ar įžeidinėjami, savo meninius polinkius užsklendžia ten, kur tai tik jiems vieniems pasiekiama. Tačiau, pasak daugelio psichologų, bet kokio jausmo per ilgas slopinimas garantuotai turės neigiamą poveikį ir protui, ir kūnui. Lietuvių literatūroje tokia konfliktuojanti kūrėjo dalia vaizduojama V. Mykolaičio – Putino bei A. Škėmos kūryboje.
Opresyvi aplinka kūrybiškos sielos žmogų slegia iki tol, kol jis nebebijo savęs atskleisti. Būna situacijų, kai kūrėjai, net ir norėdami, negali laisvai išreikšti savo idėjų dėl juos supančių taisyklių ir draudimų, o kuo ilgiau tai tęsiasi, tuo didesnė sumaištis ir kančia kyla individo sąmonėje. Tai tarsi žiaurus likimo pokštas – sutverti jautrią, poetišką sielą ir tuomet ją negailestingai uždaryti slegiančioje, griežtai prižiūrimoje, kone reikalaujančioje tapti vergu aplinkoje, net jei vergystė skirta švenčiausiajai jėgai – Dievui. Religija visad buvo stipri jėga, o Viduramžių laikotarpiu Europoje vienuolystė ir atsidavimas tikėjimui buvo ypač išplitę. Galima sakyti, kad tai buvo bažnyčių ,,aukso amžius“, kuris nors pamažu ir išblėso, bet tikrai neišnyko. 1933 m. išleisto V. Mykolaičio – Putino intelektinio psichologinio romano ,,Altorių šešėly“ centre sukasi jaunas meniškos prigimties klierikas Liudas Vasaris, kuris įstojęs į kunigų seminariją suvokia, jog šie du keliai – kunigo ir kūrėjo – niekaip negali eiti drauge. Kaip Dievo tarnas, jis negali sau leisti atvirai atskleisti savo giliausių minčių, savo slapčiausių širdies kertelių, o kaip kūrėją nykios, klaustrofobiškos seminarijos sienos ir mechaniškas bažnyčios požiūris į žmogų jį naikina iš vidaus. Vasaris nemato kitos...
Šį darbą sudaro 721 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!