1. Šv. ek-os vystymasis. Šv.ekonominė reikšmė nustatoma jo vaidmeniu šalies ūkyje. Laikui bėgant, šv. sistemos vaidmuo nuolat didėjo ir tapo ek-os mokslo nagrinėjamu objektu. Iki XX a. vid. šv. buvo nagrinėjamas paviršutiniškai dėl 2 priež.: šv.ek-nis vaidmuo dar nebuvo tapęs aktualia problema ir ek-stai reikiamai neįvertino darbo jėgos kokybės reikšmės. Išimtis buvo tik politinės ek-kos klasikai: A.Smitas, D.Rikardo, A. Maršalas ir kt. Jie vertino šv. ek-nį vaidmenį šalies ūkyje.
Šv. ek-kos vystymosi procesas vyko objektyvių ir subjektyvių aplinkybių pagrindu. Šiuolaikinė šv.sistema išvystytose šalyse yra stambi, darbo sunaudojimu pasižyminti liaudies ūkio šaka, todėl atsiranda savarankiškos žinių šakos – objektyvus pagrindas, kuris pasireiškia: 1. šv.masto padidėjimu; 2. išlaidų šv. augimu; 3. šv.įtakos ek-nio augimo tempams ir efektyvumui padidėjimu. Subjektyvios aplinkybės- stambi ir specifinė šaka, kaip šv. ūkinio mechanizmo analizė, jau nebetelpa bendros ek-os teorijos rėmuose, todėl iškyla poreikis išskirti šv. ek-ką į savarankišką žinių šaką. Gimė naujas mokslas, kurį ypač pažymėjo JAV ek-stų asociacijos prezidentas T. Šulcas 1960 – šv.ek-nių tyrinėjimų populiarumas gerokai išaugo.
Šv.ek-os metodologija yra kelių lygių:1.ji apima pažinimo teoriją; 2. visos pagr.ek-nės teorijos ka-tegorijos yra problemų nagrinėjimo met-giniai instrumentai;3.šv.ek.naudoja ir bendramokslinius ir specifinius tyrinėjimo metodus.
2. Švietimo politika.
3. veiksmingumas administruojant.
Politikos uždavinių įgyvendinimas.
a)Pakankamas finansavimas
b) Skaidrus finansinių išteklių paskirstymas
c) Efektyvus finansinių resursų, tinklo ir instrumentų panaudojimas
d) Tinkamas ir efektyvus valdymas
Politinės priemonės:
a)"Moksleivio krepšelio" modelio įgyvendinimas;
b)Reikalavimai mokykloms (moksleivių skaičius klasėje, tos pačios laidos paralelinių klasių skaičius);
c)Lėšų skyrimas universitetams pagal finansavimo metodiką (studijoms, administravimui ir pagal mokslo pasiekimus);
d)Finansavimas bendrąja suma, neskirstant lėšų pagal išlaidų straipsnius;
e)Kapitaliniai įdėjimai, siekiant sumažinti išlaidas;
f)Papildomas nevalstybinis aukštųjų mokyklų finansavimas;
g)Paslaugos
PRIEINAMUMAS: per finansuojant
1) mokyklų ar švietimo institucijų tinklas( mokyklų ir profesinių)
2) žmogiškieji ištekliai (mokytojai- esminis faktorius), jei mokytojų tame regione nėra nors mokyklų tinklas ir optimalus, švietimas neįmanomas.
3) Tinkamas finansavimas
4) Tinkami metodai
5) Socialinės sanglaudos priemonės (nemokamas maitinimas,specialiųjų poreikių moksleiviai ir studentai, pavėžėjimas iki mokyklos).
Politinės priemonės:
1) išvystyti mokyklų tinklą,
2) mokyklų autobusai, pavėžėjimai į mokyklas
3) finansinė parama...
Šį darbą sudaro 3559 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!