Švietimas yra viena iš sudedamųjų mūsų visuomenės dalių, kuri yra neatsiejama nuo mūsų gyvenimo. Vien iš pirmo žvilgsnio permetus akim žmogaus gyvenimą, galima drąsiai teigti, jog švietime žmonės praleidžia reikšmingą dalį savo gyvenimo. Šiuo metu mes šviečiamės jau ne tik švietimo institucijose, bet ir darbo vietose, neformaliose organizacijose ir svarbiausia savarankiškai, savišvietos pagalba. Taigi galime drąsiai teigti, kad šiuolaikinis žmogus vienaip ar kitaip mokosi visą gyvenimą.
Švietimo politika visų pasaulio šalių yra skirtinga. Nors ir turi panašumų, tačiau vis tiek galima atrasti skirtumų. Aš nusprendžiau pastudijuoti D. Britanijos ir Suomijos švietimą.
Didžiosios Britanijos švietimo reformos pradžia yra 1988 m., kai M. Thatcher vyriausybė priėmė švietimo reformą reglamentuojantį įstatymą. Tam įstatyme buvo apibrėžtos septynios esminės švietimo politikos orientacijos: privatizacija ir rinkos konkurencija, centralizacija, diferianciciaja, specializacija, profesionalizacija, adaptacija, priežiūra.
1992 m. papildomas 1988 m. Švietimo reformos įstatymas. Svarbiausiu dalyku laikytinas nacionalinių programų ir nacionalinio testavimo įvedimas.
1996 m. į valdžią atėjus leiboristams, buvo tikėtasi, kad Anglijos švietimas keisis. „ Leiboristų partija, būdama opozicijoje, prieštaravo beveik visoms konservatorių inicijuotos reformos nuostatoms. Tačiau mokyklų savivalda prigijo, ir leiboristai nusprendė šią reformos nuostatą tęsti. Nuspręsta toliau vykdyti ir nelabai vykusiai pradėtą, bet vėliau sėkmingai pakoreguotą ugdymo turinio reformą.“ ( R. Želvys, p. 105).
Na o Suomijoje iki aštuntojo dešimtmečio vidurio švietimas buvo centralizuotas. Mokyklų taisykles ir mokymo programas tvirtindavo provincijų valdžia. 1985 m. sprendimus buvo deleguota priimti savivaldybėms.
1990 m. decentralizacija tęsiasi. Nuo 1992 m. įstatymai nebereikalauja, kad švietimą valdytų švietimo skyriai. „ Vienintelė nuostata – kad savivaldybėje kas nors rūpintųsi mokyklų reikalais.“ ( R. Želvys, p. 112). 1994 m. toliau reorganizuojama Nacionalinė švietimo vadyba, planuojama ją pertvarkyti pagal švedų Nacionalinės švietimo agentūros modelį.
I. D. BRITANIJOS APIBŪDINIMAS IR ŠIANDIENOS ŠVIETIMO BŪKLĖ
Didžioji Britanija susideda iš kelių atskirų regionų: Anglijos, Velso ir Škotijos. Ir nors vyriausybė stengiasi nubrėžti bendras švietimo politikos gaires, vis dėlto atskiruose regionuose vykdoma politika yra šiek tiek skirtinga. Aš...
Šį darbą sudaro 1810 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!