SME – 6/3 gr. stud.
V. Vetrenkienė
2006 12 14
KAUNAS, 2006
ĮŽANGA
Temos problemiškumas. Klasikinis liberalizmas susiformavo XVII amžiaus pabaigoje – XVIII amžiaus pradžioje, kai yrant feodalizmo santvarkai, vidurinė klasė pradėjo kovoti dėl galių ir įtakos su vyravusiu iki tol tradiciniu aristokratų luomu. Liberalizmui niekada nebuvo leista subrandinti visų savo vaisių. Ir vis dėlto, nors liberalizmo idėjos viešpatavo labai trumpai ir ribotai, to pakako pasaulio veidui pakeisti. Liberalizmas propagavo individo laisvę ir teises: laisvę veikti, laisvą rinką, laisvą konkurenciją ir savaip ribojamą demokratinę tvarką. Liberalizmas glaustai susietas su demokratija, viena neįmanoma be kito. Liberaliam švietimui stiprėti kliudė ir šiuo metu vis dar kliudo abejotinos reformos. Susidaro įspūdis, jog švietimo reformą siekiama vykdyti tik „iš viršaus“. Požiūrį į švietimo pertvarką, įgyvendinamą sutelkus visos visuomenės pastangas, nustelbia administracinis požiūris. Toks požiūris trukdo taikyti liberaliąją švietimo politiką Lietuvoje bei neleidžia stiprėti demokratiniams mokyklos pagrindams. Taip pat nerimą kelia ir vis dažniau pasigirstantys kaltinimai pedagogams, dėl jų nepakankamo atsidavimo darbui, patriotizmo stokos. Atrodo, kad jie daromi „atpirkimo ožiais“, dėl Lietuvos valdžios daromų klaidų. Sumažėjęs žmogiškasis solidarumas kausto liberalų bei demokratišką ugdymą (L. Von Mises, 1994; V. Keciorytė, 2005). Šiame darbe į liberalios švietimo politikos taikymo galimybes Lietuvos švietimo sistemoje bus žvelgiama klasikinio liberalizmo aspektu.
Švietimo reforma – neatsiejamai susijusi su visuomenėje vykstančiais socialiniais pokyčiais. Veiksminga švietimo reforma verčia perskirstyti įgaliojimus. Lietuvoje švietimo reformos terminu įvardinta sisteminė švietimo pertvarka (Švietimo studijos 4, 1998; R. Bruzgelevičienė, 2001).
„Švietimo politika – tai visuma kryptingų veiksmų, kuriais siekiama įgyvendinti strateginius švietimo sistemos arba organizacijos tinklus“ (R. Želvys, 2003). Lietuvos švietimo politika naujas mūsų krašto pedagoginio gyvenimo reiškinys. Jos egzistavimo tarpsnis kol kas trumpas, tik nuo nepriklausomybės atgavimo. Tačiau nepaisant to, jau išgyveno įdomių posūkių. Atkuriant Lietuvos švietimo koncepciją autoriai nevartojo švietimo politikos sąvokų konservatyvizmas ar liberalizmas, o tiesiog kūrė švietimo koncepciją atsižvelgdama į tautos tradicijas, šiuolaikinės visuomenės poreikius. Sukurta švietimo koncepcija sujungė konservatyviąsias ir...
Šį darbą sudaro 3403 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!