Studentų ir dėstytojų klausymosi įgūdžių tyrimas.
Kodėl mums yra labai svarbu mokėti klausytis? Mes bendraujame, kalbamės, klausomės. Tik kažkodėl daugiau dėmesio bendraudami skiriame kalbėjimui nei klausymuisi. O juk klausymasis yra tiek pat svarbi bendravimo dalis kaip ir kalbėjimas.
Jei mes bendraudami tik kalbame, nesirūpindami, ar esame išgirsti ir teisingai suprasti, o taip pat nesirūpindami, ar mes patys iš tiesų išgirdome ir teisingai supratome savo pašnekovą,- vargu ar toks bendravimas ilgai tęstųsi ir būtų vaisingas.Greičiausiai tokio bendravimo rezultatas - namus palikęs mylimas vyras, dėl "vienatvės dviese" besikamuojanti žmona, į tėvus kaip į didžiausius priešus žiūrintys vaikai... Nesistengdami ir nemokėdami klausytis, žmonės kenčia patys ir skaudina kitus.
Nemokėjimas klausytis lygiai taip pat kenkia ir dalykiniams santykiams. Blogai parašyta darbo ataskaita, netiksliai suderintas susitikimo laikas, netiksliu adresu pasiųsta informacija - visa tai tik dėl to, kad kažkas kažko nesugebėjo tiksliai išgirsti ir suprasti.
Studentų ir dėstytojų bendravime mokėjimas klausytis taip pat yra labai svarbus, padedąs išvengti daugelio didesnių ir mažesnių nesusipratimų. Tikslus klausymasis studentams ir dėstytojams padeda ne tik tiksliau suvokti gaunamą dalykinę informaciją, bet ir geriau suprasti ir geriau atlikti gaunamas užduotis, geriau suprasti pašnekovo motyvus ir tikslus. Labai svarbu ir tai, kad tinkamai klausydamiesi, mes parodome pagarbą pašnekovui jo asmenybei ir nuomonei, o tai yra viena svarbiausių sėkmingo bendravimo, tame tarpe ir studentų bei dėstytojų sąlygų.
kad daugiau klausytume ir mažiau kalbėtume"
Zenonas Stoikas
(Graikų filosofas)
1. Bendravimo ir komunikacijos apibūdinimas.
Kadangi klausymasis yra bendravimo ir komunikacijos dalis, pirmiausia reikėtų išsiaiškinti, ką reiškia šios dvi sąvokos ir koks yra tarp jų ryšys.
N.Večkienė ir kiti autoriai (8,p.42) nurodo, kad lietuvių mokslinėje literatūroje vartojamų bendravimo ir komunikacijos sąvokų aiškinimas yra problematiškas. Painiava pirmiausia kyla dėl to, kad mokslinėje literatūroje anglų ir vokiečių kalba "bendravimo" sąvokos apskritai nėra : paprastai čia vartojama "komunikacijos" sąvoka (angl. communication, vok. Komunikation). Be to, pačioje lietuvių psichologinėje, pedagoginėje, vadybinėje literatūroje nėra iki galo aiškus komunikacijos ir bendravimo...
Šį darbą sudaro 4763 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!