Specialiųjų poreikių vaikai – tai mūsų visuomenės dalis, todėl būtina gilintis į jų problemų sprendimą, padėti prisitaikyti prie juos supančios aplinkos, pritapti ir surasti savo vietą visuomenėje. Neįgaliųjų vaikų integracija – viena iš aktualiausių diskusijų, mokslinių konferencijų bei mokslinės literatūros temų. Šia tema diskutavo ir rašė daugelis autorių: E. Galkienė, J. Ambrukaitis ir kt. Šiuo metu ypač gilinamasi į specialiųjų poreikių moksleivių integravimo problemas, atliekami moksliniai tyrimai (A.Ališauskas, R. Melienė, J. Ruškus, 2003 ir kt.), padedantys vertinti integracijos kaitą ir padėtį Lietuvoje. Integracijos padėtis Lietuvoje nuolat kinta. Specialiųjų poreikių integracijos procesas plečiasi, moksleivių, ugdomų bendrojo lavinimo mokykloje daugėja, palaipsniui kinta požiūris į neįgaliuosius, vis labiau plečiama projektinė veikla, perimama užsienio valstybių patirtis, sprendžiamos požiūrio į neįgaliuosius, pedagogų nepasirengimo, moksleivių aprūpinimo mokymo priemonėmis bei kompensacine technika problemos.
Ilgą laiką neįgalieji buvo izoliuoti nuo visuomenės, tačiau atkūrus Lietuvos nepriklausomybę, susiklostė ypatinga tautos ir valstybės atgimimo situacija, kuri sudarė naujas gyvenimo sąlygas, palaipsniui keitė žmonių sąmonę bei požiūrį.
Apie negalios žmones Lietuvoje viešai prabilta vos prieš dešimtmetį. Per tą laiką išleisti įstatymai, ginantys ir reglamentuojantys neįgaliųjų ir jų artimųjų teises, kuriamos socialinės, psichologinės paslaugos. Daug kalbama apie negalios asmenų integraciją į visuomenę, apie jų sėkmingą socializaciją ir kitus veiksnius, nulemiančius žmogaus dalyvavimą visuomeniniame gyvenime, ieškoma būdų sudaryti sąlygas, kad jie jaustųsi saugūs ir pilnaverčiai kasdieninėje visuomeninėje veikloje (Balčiūnaitė, 2003).
Siekiant demokratijos ir vienodų galimybių, reikėjo keisti žmonių vertybes, jų nuostatas neįgaliųjų atžvilgiu, ieškoti naujų būdų, užtikrinančių pilnavertį neįgaliųjų gyvenimą bei integraciją į visuomenę. Lietuvoje pradėta formuoti neįgaliųjų socialinės integracijos politika, neįgaliems suteikiamos tokios pačios teisės, kaip ir kitiems. Negalintiems jų įgyvendinti, valstybė ir visuomenė suteikia papildomą paramą ir garantijas. Demokratizuojant švietimo sistemą, Lietuvoje įteisintas integruotas ugdymas. Visose visuomenės srityse, tame tarpe ir švietimo sistemoje, prasidėjo reikšmingas atsinaujinimo procesas, prasidėjo permainos, kurios daug ką pakeitė neįgaliųjų žmonių gyvenime. Kintant teisinei sistemai, pokyčiai vyko ir švietimo sistemoje.
partnerystė, integravimas,...
Šį darbą sudaro 11839 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!