Kiekvieno vaiko pasaulis prasideda šeimoje. Šeima – pati artimiausia vaiką supanti aplinka, kurioje formuojasi požiūris į žmones, aplinką, pasaulį ir save jame. Šeimoje vaikas įgyja savo pirmąją patirtį, pirmąsias žinias, pirmuosius įspūdžius. Tačiau ne visada vaikas turi galimybę augti su savo tėvais, patirti jų meilę ir rūpestį. Tėvų netekimas vaikui sukelia didelį stresą ir atsiliepia tolesniam vaiko gyvenimui. Tokie vaikai yra įvaikinami arba globojami vaikų globos namuose.
Vaikų globos problema yra tokia sena kaip ir pati žmonija ir vaikų, globojamų vaikų globos institucijose yra pakankamai daug. Augdami valstybinėse ugdymo institucijose vaikai susiduria su socialinėmis ir psichologinėmis problemomis. Visų pirma tai sąlygoja vaikų ankstyva neigiama patirtis, vaikystėje išgyventi traumuojantys įvykiai, nepalankios augimo sąlygos (tėvų alkoholizmas, žiaurus vienų šeimos narių elgesys kitų atžvilgiu, nesirūpinimas jais ir naudojamas smurtas prieš juos). Šie vaikai dar prieš patekdami į vaikų globos įstaigas įgijo labai neigiamą psichosocialinę patirtį. Antra – vaikų socialinės ir psichologinės problemos atsiranda dėl netinkamo suaugusiųjų bendravimo su vaiku pobūdis, nuolatinė suaugusiųjų, kurie tiesiogiai ugdo vaiką, kaita, abejingas ugdytojų požiūris į vaikus, nepakankamas ugdymo programų, kurios numatytų ne šeimoje augančio vaiko ugdymą, parengimas (Radzevičienė, 2006). Vaikų globos institucijose dienos režimas yra pastovus, monotoniškas vaikams neįdomus. Veikla su vaikais mažai diferencijuota, neindividualizuota. Auklėtojai nepakankamai dėmesio skiria ugdymo procesui, individualiam darbui su vaiku, daugiau apsiriboja vaikų priežiūra, t.y. daugiausia tenkinami fiziologiniai (maisto, miego, šilumos) vaikų poreikiai, tačiau psichologiniai (bendravimo, saugumo jausmo, prieraišumo, teigiamų emocinių potyrių ir kt.) yra tenkinami minimaliai, todėl vaikai neišvengiamai susiduria su įvairiausiomis problemomis. Vaikų, gyvenančių globos institucijose, problemas nagrinėjo pakankamai nedaug mokslininkų (Pileckaitė – Markovienė, Lazdauskas, 2007; Radzevičienė, 2006; Žukauskienė, Leiputė, 2002; Samašonok, Žukauskienė 2004; Rugevičius, Juknaitė – Kozlova 2002).
Darbo tikslas – atskleisti socialines ir psichologines vaiko problemas globos institucijose.
Objektas – vaiko, gyvenančio globos institucijose, socialinės ir psichologinės problemos.
1. Aptarti vaikų, gyvenančių globos institucijose, sampratą.
2. Paanalizuoti vaiko psichologines problemas.
3. Atskleisti vaiko socialines...
Šį darbą sudaro 4024 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!