Secesija ( verčiant iš lotynų kalbos, reiškia atsiskyrimą, pasišalinimą) - tai XIX amžiaus devintajame dešimtmetyje prasidėjęs jaunųjų dailininkų estetinis sąjūdis, idėjinis art nouveau pagrindas. Šiuo laikotarpiu išugdyta menininko individualybė tampa esminiu dalyku formuojantis moderniojo meno kryptims. Kūrėjai nesureikšmina išskirtinių įsipareigojimų socialiniams visuomenės sluoksniams, jų socialinių problemų sprendimui, kurias ypač akcentavo XIX amžiaus vid. Arts and Crafts ( meno ir amatų ) atgimimo atstovai. Jaunieji dailininkai maištavo prieš suvaržymus, priešinosi istorizmui, eklektikai, akademizmui. Jie troško kurti naują meną, leidžiantį atsiskleisti individualybei. Dėmesys sukoncentruojamas tik ties kūrybos profesinėmis problemomis, arba priešingai, peržvelgiamos visų amžių kultūros jas savaip interpretuojant.
Secesijos laikotarpis netapo tvirtu ir tiesioginiu tarpininku tarp praėjusio ir naujojo technikos amžiaus. Suteikdama naują pavidalą secesija reiškėsi architektūroje, interjeruose, tapyboje, knygų iliustracijose, stiklo dirbiniuose, papuošaluose. Šio laikotarpio meninių raiškos formų įvairovė jau pirmajame XX amžiaus dešimtmetyje sudarė prielaidas atsirasti abstrakcionizmui, kubizmui, ekspresionizmui, vėliau – siurrealizmui su secesijos metafiziniais veiksniais. Pati meno kryptis įkvėpė menininkus individualiai kūrybai, ištobulino linijos vaidmenį grafikoje, sugrąžino knygos meno vertybes, įprasmino plakato meną. Nors ir davęs impulsą ne vienai naujojo amžiaus krypčiai, šis laikotarpis neužėmė avangardinių ateities pozicijų.
Secesija bandyta sukurti naują, istorinių stilių nekopijuojantį stilių, išimtinai remiantis estetika ir kūrėjų įkvėpimu. Toks kūrybos būdas susilaukė didelės amžininkų kritikos, pabrėžiant, kad ankstesni stiliai kilo kitais būdais – tariamai evoliucijos būdu, išplaukiančiais iš visuomeninės terpės. Šiuo laikotarpiu perimtos kai kurios technikos naujovės, metalinės konstrukcijos, naujos funkcinės paskirties statiniai : prabangūs prekybos centrai, visuomeniniai pastatai, parodų paviljonai. Metalinės konstrukcijos buvo svarbus dekoratyvinis interjero akcentas. Apskritai secesija daug prisidėjo prie darnaus interjero sukūrimo, įprasmindama ornamentą plokštumoje. Šio laikotarpio interjerai, baldai, apyvokos daiktai savo puošybiškumu daug kur prasilenkė su funkcijos logika. Tačiau, antra vertus, leido kitaip pažvelgti į daiktiškąją aplinką, interjerą formuojančius meno kūrinius, ištrynė ribas tarp vadinamojo aukštojo (vaizduojamojo) ir taikomojo dekoratyvinio meno. Sustiprėjo dėmesys interjerų įrangai, dekoratyvinei dailei, buitinės paskirties daiktams, baldų dizainui....
Šį darbą sudaro 1131 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!