XIX-XX amžių sandūroje susiformavo naujas stilius- modernas. Modernas (pranc.moderne-naujas) Tai siekimas sukurti naują stilių, meninis judėjimas, siekiąs susigrąžinti stiliaus vienovę architektūrai. Modernas-universalus stilius, apimantis visas meno sritis. Jį galima atsekti ne tik architektūroje, bet ir mene,grafikoje, skulptūroje, literatūroje, taikomojoje dailėje, muzikoje ir kitur. Buvo akcentuojama dinamika, stilizuotas dekoratyvumas, asimetrinė kompozicija. Kai kur šis stilius dar buvo vadinamas „Jugend“ stiliumi (Rygos centre daugiau kaip trečdalis pastatų yra jugendo stiliaus), secesija ir kt. Modernas pradėjo naują etapą architektūros istorijoje. Naujų architektūros formų pradėta ieškoti pačioje gamtoje. Moderno išraiškos priemonėmis pasirenkami gėlių ir augalų formas imituojantys ornamentai, lenktos išraitytos linijos, atsisakoma perspektyvos. Jo tikslas - atsižvelgiant į architektūros elementų funkcionalumą bei pritaikimą architekttūros srityje siekti kuo didesnės emociškai estetinės raiškos. Moderno stilius visiškai atsisakė visų orderių ir kanonų, atsisakė atkartoti istoriškai priimtas architektūrines formas, sukūrė naują atitinkančią tų laikų dvasią architektūros kryptį. Tai nevaržomos fantazijos stilius. XIX-XX amžių sandūroje Rygoje įsitvirtino eklektinė architektūros šaka, todėl modernui teko išsikovoti savo egzistencijos galimybes. Ilgą laiką tie du architektūros stiliai tarsi egzistavo šalia, kartais net persipindavo tarpusavyje, dažniausiai jų sąsajas galima rasti ornamentuose. Keitėsi ornamentai, dekoravimo būdai ir formos, tačiau tai dar nereiškė, kad pasikeitė architektūros stilius. Moderne nauja buvo tai, kad daug dėmesio pradėta skirti ryšiui tarp pastato paskirties ir funkcionalumo bei jo meninio sprendimo. Skyrėsi ir moderno pastatų išplanavimas. Architektūrinį pastato vaizdą apsprendė jo vidaus planavimas. Pastato išorė derinama prie funkcinės pastato paskirties. Siekiama, kad patalpos būtų kuo patogesnės ir racionalesnės. Moderno architektūros kūrinys buvo kuriamas emociškai išraiškingai parodant funkcinę bei techninę kūrinio pusę.
Rygos moderno stiliaus architektūros pastatai siekia paskutinius XIX a. metus. Rygos architektūros kryptį didele dalimi apsprendė vokiečių ir austrų mokyklos. Vienas žymiausių architektų, daug nuveikusių moderno stiliaus atsiradimui ir klestėjimui Rygoje buvo belgas Anri van de Veldė. Jis buvo funkcionalios bei logiškai racionalios statybos šalininkas. Jo mokyklos ir šv. Petro...
Šį darbą sudaro 900 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!