Ampyro architektūra 19 a.pr.
Architektūroje siekiama pašlovinti valstybę, imperatoriaus galią, jo karinius žygius.
• Statomi grandiozinių dydžių, monumentalūs pastatai.
• Plačiai taikomos orderio formos: mėgstamiausi masyvieji graikų dorėninis ir romėnų toskaninis orderiai; didysis orderis; portikai ir kolonados.
• Puošyboje dominuoja valdžios ir pergalės simboliai: karo trofėjai, heraldiniai ereliai, pergalės vainikai, Napoleono Bonaparto inicialai NB.
• Kiti dekoro motyvai:gulbės, liūtai, palmetės, sirenos, grifonai, sfinksai.
• Formuojasi XIXa 9 des. Apie 1890 m. Briuselyje,Barselonoje, Paryžiuje, Vienoje
• Kulminacija 1892-1902. pirmas žingsnis-visuotinai išplitusios lenktos linijos.
• Prancūzijoje vadinamas kaip importas iš Anglijos- „Modern stile“ Anglijoje kaip importas iš pracūzijos- „Art nouveau“ Vokietijoje- „Belgiška linija“. Italijoje –„ Stile Inglese“.
• Plitimui palanki tarptautinių parodų dirva(1900 pasaulinė paroda paryžiuje)tap pat kitos parodos.nauji meno ir literatūros leidiniai buvo iliustruojami spalvotomis reprodukcijomis bei originaliais grafikos kūriniais (raižiniais, litografijomis, ksilografijomis).
• Mecenatai, klientai ir vartotojai pradžioje buvo stambioji buržuazija, greitai ir vidutinieji jos sluoksniai. Rūmai pramoninikams, bankininkams. Oteliai, nuomojami namai, restoranai ir naktinės kavinės,skirtos tik pasiturintiems sluoksniams. Dekoratyvinės dailės kūriniai buvo elitinio pobūdžio ir prieinami nedideliam turtingų vartotojų ratui.
Tačiau netrukus secesinė architektūra ėmė tenkinti įvairesnius poreikius. Veldė ir Endelis, įkvėpti Moriso idėjų, norėjo projektuoti ne tik turtuoliams, bet ir darbininkams. Galiausiai per masinės produkcijos taikomuosius dirbinius secesija prasiskverbė ir į smulkiosios buržuazijos aplinką.
Kadangi naujos priemonės reiškėsi visuotinai(visose plastinių menų šakose), atrodė, kad šis stilius atspindi visą laikmetį (todėl ir vadinamas Art Nouveau- „naujuoju menu“)
• Staigus žlugimas 1905 kai kurie dailininkai grįžo prie istorizuojančių formų (Horta), dar kiti žengė link racionalios funkcionalistinės architektūros (Wagner, Hoffmann, Behrens). Banalizuota ir suvulgarinta secesija keramikoje, stikle ir metalo plastikoje dar kurį laiką liko prekyboje. Po 1910m. iskilo tik keletas secesijos pastatu (1913 Guimard Paryziuje pastatate sinagoga),tai, kas sekė po šio stiliaus, amžininkų buvo įvardinta kaip represija į recesiją, pasipriešinimas jai.
• Žlugimo priežastys:
1. lanksčių linijų ornamentai antrarūšių menininkų rankose virto negyvu šablonu, jie tapo nuobodūs.
2. individualiosios išraiškos siekis, originalumo bet kokia kaina paieška atvedė...
Šį darbą sudaro 1993 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!