Bene anksčiausiai — jau nuo VII amžiaus — Atgimimo idėjos ėmė reikštis Kinijoje. Ten atgimė dar Konfucijaus (K’ung Fu-tzu, 551?-478? pr. Kr.) vartota sąvoka žen, kuriai senovės kinų filosofas buvo pateikęs „meilės žmogui“ sampratą. Estetika, kaip savarankiškas teorinis mokslas, susiformavo Viduramžio Kinijoje IV amžiaus pradžioje. Filosofai, meno tyrinėtojai, menininkai estetikos problematikai skyrė itin daug dėmesio. Antai per visus Viduramžius Kinijoje buvo parašyta per tūkstantį estetikos traktatų. Dar iki mongolų užkariavimo (XIII a.) Kinijoje buvo ypač suklestėjusi tapyba, ypač peizažas, nuodugniai pagrįsta estetinė ir ugdomoji kaligrafijos prasmė. Estetikoje išplėtojama venžen sąvoka, reiškianti tikrą, civilizuotą žmogų, išminčių. Menininko paskirtis — išreikšti tai, kas neišreiškiama, perteikti ekstazės būseną, kurioje susiliejama su visu pasauliu ir kiekviena jo dalimi. Europos Renesanse klestėjęs individualizmas, individualybės ugdymas, kinų Atgimino kultūrai buvo svetimi dalykai.
Kiek vėlėliau, VIII amžiaus pabaigoje savotiškai ėmė atgimti ir Indijos dvasinė kultūra. Hinduizmo filosofijoje vis daugiau dėmesio imama skirti žmogui, asmenybei, jos harmoningumui. Satikva paruša — taip senovės indų filosofijoje vadintas žmogus, mokąs pasineriant į meniškumą ir dieviškumą pasiekti aiškumo bei pusiausvyros būsenas. IX amžiaus indų literatūroje, dramose imama nuodugniai gilintis į dvasios būsenas, emocinius sukrėtimus. Šitai skatino atgimti senąją rasa teoriją (tiesioginė žodžio „rasa“ reikšmė — skonis), kur šia kategorija buvo vadinamos stipriausios emocinės formos. Mokymas apie rasa tampa pagrindine filosofijos, religijos, menotyros teorinių samprotavimų atspirtimi.
į lietuvių kalbą išversti persų bei tadžikų poetų Firdousi (932/942?-1020/25?), Omaro Chajamo (Omar Chajjam, 1040/50?-1123?), Hafizo (Hafiz Shamsud-din Mahommed, 1320?-1389?), azerbaidžaniečių poeto Nizami Gandževi (Nizami, 1141-1203?), uzbekų poeto Ališero Navoji (1441-1501) humanistinės pasaulėjautos kūriniai. Itin ryški Viduriniųjų Rytų Renesanso figūra — poetas ir filosofas Navoji. Jo penkių poemų cikle „Chamsė“ kuriami teisingumo idealai, keliamos humanistinės idėjos (ypač poemoje „Leili ir Medžnūnas“), aukštinamas žmogaus protas, tvirtinama panteistinė pasaulėjauta. Rytų Renesansui priskiriamos taip pat Armėnijos, Gruzijos, Turkijos, arabų šalių, Bizantijos kultūrų tam tikros raidos fazės. Didelis Renesanso epochos žinovas Aleksejus Losevas...
Šį darbą sudaro 5965 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!