Daugelis iš mūsų žino, kas tai yra reklama. Bet ar suvokiame, kaip ji yra reglamentuojama, kokios yra vartotojo teisės ir kaip jos ginamos atsiradus pažeidimams? Pasitelkus Lietuvos Respublikos reklamos įstatymą, kurio tikslas yra gerinti vartotojų informavimą apie prekes ir paslaugas, ginti vartotojų interesus, laisvę bei sudaryti sąlygas reklaminei veiklai plėtoti – ieškosime atsakymų į šiuos bei kitus klausimus.
Šiame darbe aptarsime ir pacituosime Lietuvos Respublikos reklamos įstatymą, vartotojo teisę į informavimą, trumpai apibūdinsime pagrindinius reklamos tikslus, poveikį vartotojui. Nusprendėme pasirinkti šia temą todėl, jog norėjome kuo daugiau sužinoti apie tai, kuo siejasi reklama ir teisės mokslas. Siekėme išsiaiškinti vartotojo teises, užtikrinamas garantijas bei vartotojų informavimo priemones. Manome, kad mūsų specialybės studentams ši informacija bus labai įdomi, svarbi ir naudinga. Didžiąją darbo dalį sudaro Lietuvos Respublikos reklamos įstatymas, Lietuvos reklamos kodeksas, Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymas bei informacija iš vadovėlių. Pradžioje aptarsime reklamos esmę ir poveikį vartotojui, vėliau – reklamos kontrolę. Šiuo darbu siekėme surinkti ir susisteminti medžiagą „Reklamos reglamentavimo ir vartotojų teisės į informavimą“ tema.
1. Reklamos esmė, poveikis vartotojui
1.1. Reklamos samprata ir esmė
Reklama – visų pirma tai informacija apie prekes, paslaugas, jų ypatybes ir realizavimo formas, apie firmas, kurios gamina arba parduoda tas prekes ir paslaugas. Reklama yra viena iš komunikacijos formų.
Reklamos teorija formavosi iš kitų mokslų: sociologijos, psichologijos ir socialinės psichologijos. Sociologija padeda nustatyti tikslinę reklamos poveikio grupę. Psichologija atsako į klausimą, kaip žmogus suvokia reklamą, nagrinėja dėmesį, mąstymą, atmintį. Socialinė psichologija leidžia suvokti, koks yra visuomenės nuomonės formavimo mechanizmas, kaip visuomenėje sklinda informacija.
Svarbiausi reklamos esmę apibūdinantys bruožai yra šie:
Reklama yra mokama komunikacijos forma. Reklamos užsakytojas už reklamą moka reklamos agentūrai, reklamos gamintojui ar reklamos skleidėjui.
Reklamos užsakytojas yra žinomas. Užsakovas dažniausiai save įvardija, prisistato, arba iš reklamos teksto tampa aišku, kas tos reklamos savininkas.
Reklama stengiasi įtikinti pirkėją. Bet kuri reklama apie siūlomą prekę ar paslaugą visada kalba tik gerai.
Reklama...
Šį darbą sudaro 1752 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!