Referatai

Pusiau-prezidentizmas Lietuvoje: pliusai ir minusai

9.2   (2 atsiliepimai)
Pusiau-prezidentizmas Lietuvoje: pliusai ir minusai 1 puslapis
Pusiau-prezidentizmas Lietuvoje: pliusai ir minusai 2 puslapis
Pusiau-prezidentizmas Lietuvoje: pliusai ir minusai 3 puslapis
Pusiau-prezidentizmas Lietuvoje: pliusai ir minusai 4 puslapis
Pusiau-prezidentizmas Lietuvoje: pliusai ir minusai 5 puslapis
Pusiau-prezidentizmas Lietuvoje: pliusai ir minusai 6 puslapis
Pusiau-prezidentizmas Lietuvoje: pliusai ir minusai 7 puslapis
Pusiau-prezidentizmas Lietuvoje: pliusai ir minusai 8 puslapis
Pusiau-prezidentizmas Lietuvoje: pliusai ir minusai 9 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

2004m. spalio 20 d.
Viešojo administravimo programos I k.stud.
Tikrino: doc.dr. Regina Jasiulevičienė
KAUNAS, 2004
Turinys
Įvadas ............................................................................................................................... 3
Dėstymas........................................................................................................................... 4
LR seimo ir prezidento prerogatyvos ............................................................................... 4
Pusiau prezidentinio valdymo požymiai, bruožai............................................................. 5
Pliusai ir minusai................................................................................................................6
Išvados................................................................................................................................8
Naudota literatūra...............................................................................................................9
Įvadas
“Pusiau prezidentinis modelis neretai giriamas kaip ištaisantis “grynųjų” modelių – prezidentinio ir parlamentinio – trūkumus demokratijos stabilumo požiūriu. Tačiau stabiliam pusiau prezidentizmui būtinos tam tikros sąlygos. Pirmiausia tai institucinės paskatos ieškoti kompromisinių išeičių iš konfliktų, kurie yra “įgimti” pusiau prezidentizmui. Be to, tai palanki institucinio modelio aplinka: susiformavusios tradicijos, dviejų stabilių blokų partijų sistema ir pasirinkta tinkama rinkimų formulė. Straipsnyje teigiama, kad jaunose demokratinėse valstybėse, ne visos šios sąlygos egzistuoja, todėl šių valstybių pasirinktas pusiau prezidentizmas vidutiniu laikotarpiu gali būti pavojingas jų demokratijos stabilumui”1
Apie tokį pavojų – demokratijos stabilumui, galima būtų kalbėti daug, tačiau geriausias to pavyzdys - įvykiai, kurie vyko nuo 2003 10 30 iki 2004 04 mėn. Tai buvo tikras mūsų valstybės demokratijos, teisingumo ir subrendimo išbandymas.
Institucinis modelis gali tapti sistemos stabilumo garantu arba prisidėti prie jos pokyčių, kartais – prievartinių. Jaunoje demokratinėje valstybėje, šiuo atveju – Lietuvoje, institucinio modelio įtaka demokratijos stabilumui gali būti didesnė negu konsiliduotose demokratijose: “žaidimo taisyklės”, kurias įkūnija institucinis modelis. Tad atsiranda netikėtų ir pavojingų sprendimų bei konfliktų galimybė, politiniams veikėjams kyla daugiau paskatų bandyti per nauja apibrėžti institucijų galių ribas. Ši padėti yra labai pavojinga, ypač pusiau prezidentiniame instituciniame modelyje, nes šis modelis atviras visokioms galimybėms.
Pusiau prezidentinio valdymo “žaidimo taisyklės” gali būti taikomos labai įvairiai, tai priklauso nuo konkrečios politinės padėties. Taip pat šios “taisyklės” suteikia daugiau laisvės politiniams sprendimams.
Pusiau prezidentinis valdymas yra taip pat ir labai lanksti valdymo sistema. Ji gali gerai prisitaikyti prie susiklosčiusios politinės padėties. Be to turi tą pranašumą, kad nekeičiant konstitucijos ir atsižvelgiant į politinių jėgų išdėstymą galima nuo prezidentinio valdymo pereiti prie parlamentinio ir atvirkščiai.
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO IR PREZIDENTO PREROGATYVOS
Seimo
Prezidento
Leidžia įstatymus
Svarsto ir priima konstitucijos pataisas
Priima nutarimus dėl referendumų
Skiri...

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 1679 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

Detali informacija
Darbo tipas
Lygis
Universitetinis
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
9 psl., (1679 ž.)
Darbo duomenys
  • Politologijos referatas
  • 9 psl., (1679 ž.)
  • Word failas 67 KB
  • Lygis: Universitetinis
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį referatą

www.nemoku.lt Panašūs darbai

Prezidentizmas, parlamentizmas ir pusiau prezidentizmas

Prezidentizmas, parlamentizmas ir pusiau prezidentizmas Politologija
Peržiūrėti darbą

Parlamentinė, prezidentinė ir pusiau prezidentinė sistemos

Parlamentinė, prezidentinė ir pusiau prezidentinė sistemos Politologija
Peržiūrėti darbą

Parlamentinė, prezidentinė ir pusiau prezidentinė sistemos. Jų privalumai bei trūkumai.

Parlamentinė, prezidentinė ir pusiau prezidentinė sistemos. Jų privalumai bei trūkumai. Politologija
Peržiūrėti darbą

Pusiau prezidentinio valdymo ypatumai Lietuvoje

Pusiau prezidentinio valdymo ypatumai Lietuvoje Politologija
Peržiūrėti darbą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį referatą