Psichologinė pagalba – tai sąlyginai neilgos trukmės, tarpasmeninis bendravimas, kuris pagrįstas teorinėmis žiniomis ir orientuotas į pagalbą asmenims, turintiems psichologinių problemų. Psichologinė pagalba gali būti teikiama tiek buitiniame, tiek profesiniame lygmenyse, viskas priklauso nuo to, kokio sunkumo yra problema. Pavyzdžiui, jeigu problema ar kivirčas kyla tarp draugų ar darbinėje srityje, pradinę psichologinę pagalbą gali suteikti empatiškas žmogus, kuris nėra psichologijos specialistas, pagalbą suteikiant tiesiog klausantis, parodant užuojautą ir supratimą (Almonaitienė, 2001).
Psichologinė pagalba - tai pagalba, kuri organizuojama sistemingai derinant ir įgyvendinant psichologo ir kitų darbo pareigūnų prevencinį planą, kuriuo siekiama laiku nustatyti asmenis, kuriems reikalinga psichologinė pagalba. Taip pat, nuolatinė psichologinė pagalba galima, kai sudaromos palankios sąlygos ir psichologinės pagalbos teikimo specialistai bendradarbiauja tarpusavyje (Myers, 2011).
Psichologinė pagalba – tai tokia pagalba, kai įvertinamos asmeninės būdo savybės ir ugdymosi bei tobulėjimo problemos ir randami geriausi sprendimo būdai. Psichologinės pagalbos sėkmingumas priklauso nuo pagalbos teikėjų bendradarbiavimo su pagalbos gavėjo tėvais (globėjais, rūpintojais) ir kitais artimos aplinkos asmenimis, jų konsultavimo ir parenkamų pagalbos sprendimo būdų (Myers, 2007).
4. bendravimas ir bendradarbiavimas su pagalbos gavėjo artima aplinka, kuri turi įtakos pagalbos suteikimo sėkmingumui (Suslavičius, 1998).
1) diagnostinę – kai įvardijama ir apibrėžiama problema, dėl kurios reikalinga pagalba bei kokio pobūdžio pagalba.
2) informacinę – kai paslaugos gavėjui suteikiama reikiama informacija, kuri padeda spręsti kylančias problemas, dėl kurių ir buvo reikalinga pagalba.
3) prognozavimo – kai numatomi pagalbos teikimo žingsniai ir pagalbos suteikimo laikotarpis.
4) projektavimo – kai numatomi kokie pagalbos žingsniai bus suteikiami numatant ir nenuspėjamus faktorius, kurie gali lemti pagalbos teikimo proceso sėkmingumą ir laikotarpį.
5) organizacinę-koordinacinę – kai numatoma, kokios institucijos ar kiti specialistai bendradarbiaus, jog pagalbos gavėjui pagalba būtų suteikiama kuo kokybiškesnė ir efektyvesnė (Želvys, 1996).
1. PSICHOLOGINĖS PAGALBOS SAMPRATA IR RŪŠYS
Psichologinė pagalba – tai asmeninis bendravimas tarp specialisto ir psichologinių problemų turinčio asmens. Psichologinės problemos gali iškilti įvairiais gyvenimo atvejais, pavyzdžiui, kai susiklosto nepalankios aplinkybės darbe, mokykloje,...
Šį darbą sudaro 2206 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!