Mokykla – tai vieta, kur vaikas patiria, kad jis yra visuomenės dalis. Čia vyksta intensyvus mokinių tarpusavio, mokinių ir mokytojų, mokytojų tarpusavio ir su kitų institucijų darbuotojais bendravimas ir bendradarbiavimas. Tie santykiai nulemia ir mokymosi sėkmę. Jei mokykloje kiekvienas dirba atskirai, rūpinasi vien savo laimėjimais, mokiniai jaučiasi vieniši ir izoliuoti. Būtent dėl to mūsų darbo tema yra aktuali tiek mokytojams, tiek mokiniams, o gal ir tėvams.
Organizuodami ugdymo procesą, mes dažnai Mokykla, kuri remiasi humanistiniais principais, turi skatinti bendravimą, pagrįstą bendradarbiavimu. Toks turėtų būti ir mokymasis. Mokymasis bendradarbiaujant – tai mokymas bendrauti, kad mokiniai galėtų vieni kitus pripažinti, vertinti ir gerbti, vieni kitais pasitikėti, rūpintis bei būti atsakingi.
Pedagoginėje literatūroje, seminaruose bei moksliniuose darbuose įvairūs autoriai, kalbėdami apie mokyklos laisvėjimą, demokratizavimą ir humanistines idėjas, pristato naujo požiūrio į pedagogo sąveiką svarbą. Anot T. Kozma, „klasėje esame ne dėl to, kad mokytume, bet kad padėtume patiems mokiniams mokytis, kad remtume mokymąsi“ Šiuos pokyčius laiduoja naujos veiklos formos ir būdai, kurie įsipareigoja elgtis kitaip: pedagogas ir moksleivis ugdyme tampa bendradarbiais. Pedagogas šiame procese turi atlikti naują skatintojo, inicijuojančio procesus, vaidmenį, moksleivis – aktyvaus bendravimo vaidmenį.
Pedagogikos terminas sudarytas iš dviejų graikiškų žodžių: „pais, paidos“ – vaikas ir „agein“ – vesti. Nominali reikšmė būtų – vaikų vedžiojimas. Antikos graikai žodžiu „paidagogos“ vadino vergą, kuris vaikus vesdavo į mokyklą ir iš jos parvesdavo. Išsilavinę vergai būdavo auklėtojai ir mokytojai. „Paidagogike“ (gr.) – vaikų ugdymo menas. Ilgus amžius ugdymo teorija buvo suprantama kaip vaikų meno ugdymo teorija.
Psichologija – mokslas apie žmogaus psichologinės veiklos, psichinio gyvenimo dėsnius.
Šiuos du mokslus susieję gautume pedagoginę psichologiją. Pedagoginė psichologija – mokslas apie tas mintis ir elgesį, kurie susiję su mokymu ir mokymuisi. Kaip ir kiekviename moksle, pedagoginėje psichologijoje yra sąvokų, dėsniai ir metodai.
Sąvokos perteikia mūsų elgesio ir psichinių procesų aspektus, susijusius su pedagogine veikla. Pavyzdžiui, su elgesiu yra susijusios sąvokos: intelektas, mokymosi programos...
Šį darbą sudaro 8156 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!