Tikslinių rinkų atranka — tai kiekvieno iš rinkos segmentų patrauklumo įvertinimas, pasirenkant vieną ar kelis patraukliausius segmentus.
Dydis. Segmentas turi būti pakankamai didelis, kad pateisintų resursus ir pastangas, reikalingas nusitaikytam rinkodaros mėginimui.
Potencialas. Pakankamas klientų skaičius, bet kuriame pasirinktame segmente, turi turėti autentišką poreikį produktui ar paslaugai, kaip ir ištekliai, noras ir galimybė pirkti.
Išmatuojamumas. Įmonė turi įvertinti ar yra galima informacija tyrimams, tam kad galėtų palyginti segmentų pirkimo galią, pardavimų potencialą, kaštus ir potencialią naudą.
Pasiekiamumas. Firma turi turėti galimybę pasiekti vartotoją kiekviename segmente efektyviai ir ekonomiškai. Tai reiškia, kad galėtų parduoti, platinti ir reklamuoti.
Suderinamumas. Produktai ir rinkodaros deriniai, reikalingi skirtingiems segmentams, turi būti išnagrinėti ir suderinti su firmos tikslais, ištekliais, patirtimi ir veikla.
Pastovumas. Segmentas turi augti arba nors išlikti. Jis neturi būti tik laikinas arba silpstantis.
Apsauga. Įmonė turi galėti apsaugoti savo pozicijas nuo agresyvių konkurentų.
Porter (1985) taip pat pateikia šiuos segmento vertinimo kriterijus, rekomenduodamas analizuoti įmonės išteklius ir įgūdžius, kurie atsispindi vertės grandinėje, ir jų tinkamumą alternatyviems tiksliniams segmentams. Aaker (1995) savo siūlomus kriterijus grindžia SWOT analize, atlikta strateginės rinkodaros planavimo procese. Berrigan & Finkbeiner (1992) pateikia įvertinimo procesą, kuris įtraukia rinkos struktūros analizę, rinkos galimybių analizę, prekių portfelio analizę, konkurentų ir išteklių pajėgumų analizę — net kai bendrovė pajėgi aptarnauti segmentą, ji privalo patikrinti, ar turi pakankamai išteklių ir įgūdžių su juo sėkmingai dirbti. (Šaltinis: Jorge A. Restrepo „Segmentation — Targeting — Positioning“)
Pasak Ph. Kotler ir kt. (2001), įvertindama rinkos segmentus, įmonė turi atsižvelgti į du veiksnius: segmento patrauklumą ir įmonės sugebėjimą dirbti segmente.
Segmento patrauklumas. Taikymasis į didžiausius rinkos segmentus su didžiausiu augimo potencialu ne visada yra „teisingas” segmentas kiekvienai panelė.lt įmonei. Mažoms įmonėms dažnai trūksta finansinių išteklių ar kompetencijos aptarnauti didžiausią rinkos segmentą. Dažnai konkurentai didžiausiame ir greičiausiai augančiame segmente yra per stiprūs mažoms, silpnoms firmoms, kad jos galėtų įeiti į rinką ir išlikti. Tokios firmos gali rasti labiau palankų...
Šį darbą sudaro 5022 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!