Gaminti ir parduoti tik tai, ko reikalauja rinka, o nesiūlyti tai, kas jau pagaminta.
Marketingo pagrindas – žmogaus reikmių tenkinimas. Vartotojo piniginė – pagrindinė ašis.
3. sugeba sužinoti, ko pirkėjas nori ir pan.
Marketingas suprantamas kaip verslo įmonių veiklos būdas. Jis talpina trijų elementų derinį: marketingo vykdytojų; objektų; rinkų.
Ryšys parodytas paveiksle. Kaip matyti marketingas naudojasi ekonomikos teorijos, psichologijos, vadybos, statistikos, sociologijos, matematikos, teisės mokslų pasiekimais. Taip pat teorinį marketingo pagrindas remiasi ir šiais mokslais: filosofija, buhalterine apskaita, finansais. Pavyzdžiui:
• ekonomikos teorija suteikia daug žinių ir atsako į klausimus apie rinkas, kainas, pasiūlą bei paklausą;
• psichologija suteikia žinių apie vartotojų motyvaciją, elgseną. Psichologinėmis poveikio priemonėmis galima padidinti paklausą, nekeičiant prekės kainos ir kokybės;
• iš vadybos disciplinos kyla šie pagrindai: marketingo planavimo; strategijos; kontrolės metodologiniai pagrindai.
Marketingo evoliucija
1860m. Gamybos orientacija. pirmoji gamybos orientacija yra istoriškai seniausia. Tokia padėtis daugelyje šalių susiklostė iš karto po vadinamosios pramonės revoliucijos. T.y. tokia verslo orientacija, kurios esmė-įmonės pastangos siekti savo tikslų vis tobulinant gamybos procesą bei didinant jo mastą ir taip sumažinant prekių savikainą ir kainą.
1920m. Prekės orientacija. Ilgainiui paaiškėjo, kad vartotojui yra svarbu ne pati gamyba, bet prekė, jos kokybė. Prekės koncepcija reiškia, kad reikia konkuruoti prekės kokybe, t.y. tokia verslo orientacija, kurios esmę sudaro įmonės pastangos siekti įmonės tikslų tobulinant prekės kokybę.
1930m. Pardavimo koncepcija. Jos pagrindinė mintis yra ta, kad konkurentus galima pralenkti sugebėjimu parduoti prekes. T.y. susiję su: kūrybinių idėjų įgyvendinimu reklamoje; skirtingu bendravimu su pirkėjais; unikalių prekių bei pačios įmonės įvaizdžio kūrimu.
1950m. Marketingo orientacija. Pagrindinė marketingo orientacijos idėja yra ta, kad įmonei yra naudingiau ne daug parduoti vieną kartą, bet siekti gerų ilgalaikių ir kuo pastovesnių rezultatų. T.y. tokia verslo orientacija, kurios esmę sudaro įmonės pastangos siekti savo tikslų kuo geriau tenkinant vartotojų poreikius.
1980m.Socialinis-etinis marketingas. T.y. tokia verslo orientacija, kurios esmę sudaro pastangos siekti verslo tikslų tenkinant vartotojų poreikius ir kartu atsižvelgiant į visuomenės interesus.
Išvada. Taigi,...
Šį darbą sudaro 10317 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!