SANTRAUKA Puslapių skaičius: 91 Lentelių skaičius: 14 Paveikslų skaičius: 6 Priedų skaičius: 12 Pagrindinis baigiamojo magistro darbo tikslas yra parengti darbuotojų įsipareigojimo organizacijai didinimo strategiją, atlikti literatūros analizę bei pritaikyti gautas žinias pateikiant pasirinktos įmonės darbuotojų įsipareigojimo didinimo tiriamąjį modelį. Tiriamasis darbas susideda iš trijų dalių. Pirmoje dalyje aptariama organizacinio įsipareigojimo ir organizacinio lojalumo samprata mokslinėje literatūroje, pateikiamos įsipareigojimo didinimo teorijų analizė. Antrą magistrinio darbo dalį sudaro nagrinėjamos organizacijos - UAB "Senukų prekybos centras" veiklos ir santykių su darbuotojais analizė. Tyrimui naudojamas duomenų surinkimo būdas - anketinė apklausa. Pateikiama darbuotojų įsipareigojimo organizacijai tyrimo metodika bei pristatomi ir įvertinami darbuotojų tyrimo rezultatai. 4 Trečioje tiriamojo darbo dalyje yra pristatoma darbuotojų įsipareigojimo didinimo strategija pasirinktu UAB "Senukų prekybos centras" pavyzdžiu. Pateikiami strategijos veiksmų plano detalizacija, atliekamas ekonominis pagrindimas. 5 ABSTRACT Number of pages: 91 Number of tables: 14 Number of figures: 6 Number of appendixes: 12 This term paper main objective is to prepare organization strategy to increase employee loyalty by analyzing literature, adapting the knowledge gained by the target company research model. Research work is composed of three parts. The first part analyzes organizational commitment and loyalty to the organizational concept of the scientific literature, organizational commitment theory analysis. The second part of the master thesis analizes Senukų Prekybos Centras Ltd. activities and relationships with employees. The study data used are collected by a questionnaire survey method. The employees organizational commitment research methodology are presented together with evaluation of the results of the study. 6 In the third part of the research employee loyalty strategy are presented by Senukų Prekybos Centras as a case study. Detailed action plan are presented together with economic justification. 7 ĮVADAS Personalo kaita, bet kurioje įmonėje yra neišvengiamas procesas, turintis teigiamą ir neigiamą poveikį organizacijos veiklai. Nors teorinėje analizėje nebuvo rasta teigiamo ryšio tarp darbuotojų kaitos ir organizacijos produktyvumo, tačiau remiantis didžiojo ketverto audito ir konsultacinių organizacijų gairėmis, rekomenduojamas darbuotojų kaitos rodiklis turėtų siekti 10- 12 procentų metinio darbuotojų skaičiaus. Tokiu būdu organizacija efektyviau prisitaiko prie kintančios aplinkos. Tačiau darbuotojų kaitai esant per aukštai, įmonė patiria papildomas išlaidas, skirtas naujų darbuotojų apmokymui. Taip pat nemaža problema yra tai, kad nauji organizacijos darbuotojai neišvengiamai padaro klaidų, kurių koregavimas reikalauja įmonės lėšų, bei kitų darbuotojų laiko. Be to, apskaičiuota, kad naują žmogų prižiūrintis darbuotojas vidutiniškai praranda apie 28 proc. savo darbo laiko. Tai reiškia, kad kiekviena su didele darbuotojų kaita susidurianti organizacija privalo imtis priemonių stabilizuoti kaitos intensyvumą. Lietuvoje darbuotojų kaita ir jos intensyvus labiausiai priklauso nuo vyraujančios šalies ekonomines situacijos. 2008 m. vidutinė darbuotojų kaita Lietuvos įmonėse siekė apie 35 proc. Rinkos tyrimų ir analizės grupės "Rait" duomenimis, tik penktadalis Lietuvoje dirbančių žmonių laikė save lojaliais priklausomai organizacijai. Situaciją pakeitė Lietuvos ūkio rodiklius paveikusi ekonominė recesija - sumažėjus BVP, mažėjo darbo vietų skaičius, išaugo nedarbas. Tai lėmė, jog 2010 m. pagal konsultacijų bendrovės "Mercer" duomenis savanoriška darbuotojų kaita įmonėse sudarė tik apie 5 proc. Nors šiuo metu darbo rinkoje vyrauja didžiulė darbuotojų pasiūla, tačiau verta pažymėti, kad jos didžiąją daugumą dalyvių sudaro žemos kvalifikacijos darbo jėga. Tai reiškia, kad įmonės, susiduriančios su aukšta darbuotojų kaita, turi galimybę lengvai užpildyti atsiradusias darbininkų spragas, tačiau susiduria su rimtomis problemomis ieškodamos specialistų. Siekiant sumažinti organizacijos darbuotojų kaitą, didžiausią reikšmę jos viduje atlieka darbuotojų lojalumo organizacijai aspektas. Neįvertinusios lojalumo svarbos savo veiklos efektyvumui, įmonės dažnai privalo susitaikyti su geriausių darbuotojų netektimi. Šis procesas ne tik sąlygoja finansinius nuostolius, tačiau ir demoralizuoja vidinę įmonės atmosferą - kitų darbuotojų lojalumas įmonei taip pat sumenksta. Lojalumo didinimas organizacijoje yra ilgalaikis procesas, reikalaujantis ne mažai įmonės vadovų pastangų. Siekiant sumažinti darbuotojų kaitą lojalumo didinimo priemonės reikia suteikti galimybę įmonės darbuotojams pasijausti saugiems ir svarbiems. 8 Tiriamajam darbui pasirinkta uždaroji akcinė bendrovė "Senukų prekybos centras" - didžiausia mažmeninės statybinių medžiagų, ūkinių ir buities apyvokos reikmenų prekybos įmonė Lietuvoje. Pagrindiniai šios organizacijos pasirinkimą lėmę kriterijai yra aukštas jos darbuotojų kaitos intensyvumas ir įmonės dydis. Darbuotojų pasitenkinimo užtikrinimas yra vienas iš pagrindinių "Senukų prekybos centras" įmonės deklaruojamų tikslų, tačiau įmonė neužtikrina mažos darbuotojų kaitos - darbuotojai nėra lojalūs įmonei. Iš šios situacijos formuluojama pagrindinė darbo problema: Žemas UAB "Senukų prekybos centras" darbuotojų įsipareigojimas savo organizacijai, dėl kurio prarandamas patikimas organizacijos įvaizdis bei patiriami finansiniai nuostoliai. Darbo tyrimo objektas: organizacinis įsipareigojimas UAB "Senukų prekybos centras" pavydžiu. Pagrindinis darbo tikslas: atlikti darbuotojų įsipareigojimo organizacijai literatūros analizę bei pritaikyti gautas žinias pateikiant pasirinktos įmonės darbuotojų įsipareigojimo didinimo tiriamąjį modelį. Pagrindiniai darbo uždaviniai: 1. Atlikti darbuotojų įsipareigojimo organizacijai mokslinės literatūros analizę ir sintezę; 2. Įvertinti įsipareigojimo taikomąją vertę Lietuvos organizacijoms; 3. Pristatyti tiriamajam darbui pasirinktą organizaciją, atlikti jos analizę; 4. Pateikti darbuotojų įsipareigojimo organizacijai tyrimo metodiką; 5. Įvertinti gautus tyrimo rezultatus; 6. Pritaikyti analitinės dalyje gautus duomenis parenkant tinkamą įsipareigojimo didinimo strategiją pasirinktai organizacijai; 7. Suformuluoti darbo išvadas. Problemos tyrimo logika: išanalizuoti teorinius mokslinius šaltinius nagrinėjančius darbuotojų įsipareigojimą organizacijai ir pridėtinės vertės organizacijos veikloje sąryšius. Nustatyti pagrindinius veiksnius lemiančius aukštesnius organizacijos rodiklius aukšto darbuotojų įsipareigojimo perspektyvoje. Atlikti Senukų prekybos centro darbuotojų anketinę apklausą, kurios pavyzdžių vykdomas mokslinis projektas. Išanalizuoti gautus duomenis, nustatyti problemines sritis 9 ir pateikti jų sprendimo būdus bei siūlomą darbuotojų įsipareigojimo didinimo strategiją pagrįsti ekonomiškai. Tyrimo metodai: mokslinė literatūros analizė ir sintezė, stebėjimas, anketinės apklausos tyrimų rezultatų analizė. 10 PAGRINDINĖS DARBO SĄVOKOS IR TERMINAI Anketa – grupė tarpusavyje susijusių klausimų, į kuriuos reikia gauti apklausiamų asmenų (respondentų) atsakymus. (R. Virvilaitė, V. Jefimov Konkurencinio pranašumo įgijimas vidaus ir globalioje rinkoje. Prieiga per Internetą:
Šį darbą sudaro 26895 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!