Šiandien gyvename sparčių pokyčių metą, kurį mokslininkai vadina postmoderniuoju amžiumi. Spartėjantis gyvenimo tempas, reformos visose srityse, verčia ir šiandieninį pedagogą ieškoti naujų metodų, kurie atitiktų šiandienos reikalavimus. Žinios ir informacijos perteikimas, gebėjimas juos taikyti, tampa veiklos sėkmės prielaida. Žinių visuomenėje - kritinis mąstymas, efektyvus bendravimas, darbas grupėmis, problemų sprendimo metodų taikymas, nuolatinis individo ugdymasis tampa esminiais, gerinant studijų kokybę, siekiant dėstymo formų ir būdų įvairovės. Darbo metodų taikymo galimybės leidžia atskleisti studentų požiūrį į metodų efektingumą, naudingumą, ir jų kūrybinį gebėjimą taikyti juos praktiniame darbe.
Profesinio rengimo sistemoje atsirado naujo tipo aukštosios neuniversitetinės mokyklos - kolegijos, kurios sudaro sąlygas profesinių studijų sistemos plėtrai, yra orientuotos į profesijos įgijimą, laiduoja suderinamumą su ES šalių profesinio ir aukštojo mokslo sistemomis.
Kolegija - ugdymo institucija, jos pagrindinė veikla yra mokymas ir mokymasis, kuris užima didžiausią studentų ir dėstytojų laiko dalį. Pedagoginiame procese labai svarbią vietą užima studentų sėkmės, gerų rezultatų, aktyvumo klausimai, nes svarbu žinoti, nuo ko priklauso studentų veiklos, jų mokymo sėkmė. Dėstytojams aktualu ieškoti mokymo būdų, plėtojančių studentų iniciatyvumą, kūrybiškumą, savarankiškumą bei mokymosi motyvaciją.
Reformuoto ugdymo pagrindinis tikslas - savarankiška, kūrybinga asmenybė, gebanti atsiskleisti socialinėje ir kultūrinėje erdvėje, suvokianti problemą ir grindžianti jos sprendimo galimybę savarankiško darbo principu.
Problematiškumas glūdi tame, kad daugelis mokytojų mažai ugdymo procese naudoja aktyviųjų metodų. Jie dirba senais metodais, kas suteikia žinių, bet neverčia mąstyti, analizuoti, spręsti problemas. Metodų tinkamas panaudojimas bei derinimas skatina studentus savarankiškai formuoti požiūrį į mokymąsi, padeda surasti atsakymus į iškilusius klausimus, suteikia laisvę mintims. Anot R. Vilimienės „...tik įvairūs mokymo metodai provokuoja individualius atsakymus, skatina savarankiškumo požiūrį".
Vykstant globalizacijos procesams atsiranda abejojimas tam tikromis vertybėmis, nyksta senosios tradicijos ir kuriasi naujos. Todėl ypač akcentuotinas pedagogo savęs tobulinimas, didinant jo, kaip asmens, svarbą. Kartu su tradiciniu pedagogo vaidmeniu (informacijos perteikėjas, dalyko mokytojas, mokymo proceso vadovas) ryškėja ir kitos veiklos rūšys: socialinis pedagogas, mokymosi procesų skatintojas, katalizatorius, tyrėjas,...
Šį darbą sudaro 5401 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!