Naudota literatūra.................................................................................. psl.
Priedas..................................................................................................... psl.
1. KAIP SUPRANTAMAS MOKYMASIS
“Jeigu visą mokymo psichologiją turėčiau suformuluoti tik kaip vieną principą, sakyčiau, kad mokymuisi didžiausią įtaką daro vienintelis dalykas – tai, ką mokinys jau žino. Reikia tik išsiaiškinti, ką jis žino, ir atitinkamai mokyti.”
Davidas Ausubelis, 1968
Kaip manote, ką į klausimą “Kas yra mokymasis?” atsakytų keturiolikmetis mokinys, jau pusę savo amžiaus praleidęs mokykloje? Suprantama, kad kiekvienas, vienas aiškiau, kitas ne taip aiškiai, įsivaizduoja arba supranta, kas yra mokymasis. Remdamiesi savo patirtimi, kiekvienas susiformuojame kokią nors sampratą. Paklausus keleto mokinių, kaip jie supranta mokymąsi, buvo gauti tokie atsakymai:
“Keista, kaip tiek informacijos sutelpa į tokias nedideles smegenis, bet jeigu nesimokai, informacijos nelieka.”
“Mokykloje mokiniams į galvą grūda informaciją, vildamiesi, kad ji išliks jų atmintyje.”
“ Ne viskas, ko mes mokomės, būtinai yra teisinga. Turėtume kritiškiau vertinti viską, ką matome ir girdime, nes daug kas yra tik kitų žmonių nuomonės.”
O kaip jūs atsakytumėte į klausimą ”Kas yra mokymasis?” Tikrai nelengva. Šiame straipsnyje analizuojami gero mokymosi bruožai. Klausiama: ”Kodėl būtent dabar diskutuojama apie mokymąsi?”, “Kodėl mes mokomės?” ir “Kaip šiandien suprantamas mokymasis?”
2. Mokymosi pasaulis
Apie mokymąsi diskutuojama mokyklose, namuose, įstaigose, universitetuose ir žiniasklaidoje (žr. Educational Leadership, 1997). Pastaruoju metu ypač daug kalbama apie mokymosi kokybę, ar gerai mes mokomės, kokia yra mokymosi prasmė. Čia taip pat kalbama apie naują žinių sampratą. Bet kodėl gi visi šie klausimai parūpo būtent dabar? Ar tai iš tiesų atsitiktinis ir trumpalaikis reiškinys mokyklos gyvenime, ar atsitiko kas nors, kas rodo, jog metas pažvelgti į viską kitaip?
Pasaulis pasikeitė ir visą laiką sparčiai kinta. Mūsų trečiojo tūkstantmečio visuomenėse įvyko esminės ir negrįžtamos permainos. Mokykloms svarbiausias pokytis buvo staiga nepaprastai padidėjęs informacijos kiekis. Prieš trisdešimt metų mokyklų funkcija ir pareiga buvo skleisti informaciją. Anuomet išsimokslinęs pilietis turėjo daug žinių ir galėjo atsakyti į įvairiausius klausimus. Namuose knygų lentynas puošusios enciklopedijos kėlė saugumo jausmą, nes atrodė, kad informacija jam pavaldi. Daug...
Šį darbą sudaro 3978 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!