Mūsų šalyje jaunosios kartos mokymas bendrojo ir specialiojo lavinimo mokyklose organizuojamas pagal klasikinę – pamokinę mokymo sistemą. “Pamoka” – tai baigtas, tam tikro laiko apribotas organizavimo struktūrinis vienetas”(Rajeckas, 1999). Jos esmė ta, kad to paties amžiaus ir žinių lygio mokiniai grupuojami klasėmis, kuriose griežtai nustatyta mokymo trukmė ir tvarka.
„ Bendriausia lietuvių kalbos kaip dalyko paskirtis – išugdyti asmens gebėjimą suvokti, interpretuoti ir kurti įvairių stilių, įvairių lygmenų gimtosios kalbos tekstus, išmokyti gimtąja kalba reikšti įvairią gyvenimo patirtį, perimti ir kūrybingai plėtoti įvairiopą tradicinį gimtosios kalbos palikimą“ ( Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklos bendrosios programos, 1997).
Būtina įvairiais būdais tobulinti, efektyvinti pamokos eigą, struktūrą. Organizuojant pamoką ypač svarbu tinkamai jai pasiruošti, todėl tikslingas pamokų stebėjimas ir jų analizavimas. Kadangi kiekvienos gimtosios kalbos pamokos tikslai, turinys, struktūra, metodai yra skirtingi, mokinių ir mokytojo veikla, jų santykiai vis kitokie, todėl pamokos būna labai įvairios.
1. Supažindinti su reikalavimais šiuolaikinei pamokai.
2. Apibūdinti lietuvių kalbos pamokų tipus ir struktūrą.
3. Apžvelgti lietuvių kalbos pamokų stebėjimo ir analizės ypatumus.
Pagal Rajecką, V. (1999) šiandieninės pamokos esmingiausi bruožai yra šie:
• Mokiniams mokymo medžiaga turi būti prieinama, t.y. jie turi teisingai suprasti, suvokti, kas joje svarbiausia, o pagrindinius, esminius dalykus, perimti per pamoką.
• Reikia lengvinti mokinių mokymąsi. Siekti daryti šį procesą kuo įdomesnį, akcentuoti
svarbiausius perimamos medžiagos dalykus.
• Reikia taip organizuoti mokymą, kad mokslo pagrindų žinios taptų jų požiūrių į
gyvenimą pagrindu.
Rajeckas, V. (1999) nurodo ir šiuolaikinės pamokos reikalavimus:
2.1. Aiškūs pamokos tikslai.
Autoriaus nuomone, mokytojas turi tiksliai numatyti pagrindinį didaktinį tikslą, t.y. ko labiausiai sieks per pamoką. Aiškiai suvoktas tikslas įgalina tikslingai organizuoti ir pačią pamoką, ir mokytojo bei mokinių bendravimą jo metu. Pagrindinis didaktinis tikslas lemia ir kitus, - reikia atidžiai su formuluoti lavinamuosius bei auklėjamuosius tikslus. Gera pamoka yra ta, kurioje suderinti mokymo, auklėjimo ir korekciniai tikslai. Mokytojui svarbu numatyti žinias, mokėjimus, kuriuos turės išmokti, įvirtinti, pakartoti. Pagal Stulpiną, T. (1981) tikslų sistemą sudaro...
Šį darbą sudaro 2113 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!