Dabartinėmis rinkos ekonomikos sąlygomis, kai įmonės veiklą stipriai įtakoja konkurencija rinkoje, o konkurencinės aplinkos dinamiškumas spartėja, atsiranda būtinybė išsiskirti iš konkurentų bei užsitikrinti gerą vardą ir garantijas vartotojų požiūriu. Vienas iš būdų tokiam tikslui pasiekti yra ilgalaikio įmonės konkurencinio pranašumo įgijimas bei jo išsaugojimas, tačiau daugeliui Lietuvos įmonių, prisitaikančių prie naujų rinkos sąlygų, tai tampa ypatingai sudėtingu uždaviniu.
Šio darbo tikslas – išaiškinti konkurencinių pranašumų įgijimo ir išsaugojimo galimybes bei numatyti jų taikymo galimybes paslaugų teikimo įmonėse.
Darbe remiamasi šiuolaikiniu požiūriu į konkurencinius pranašumus, kaip galimybę įmonei įsitvirtinti rinkoje ir pasiekti ilgalaikių tikslų.
Siekiant išryškinti konkurencinių pranašumų įgijimo ir išsaugojimo galimybes buvo atliekama mokslinės literatūros analizė.
Darbe apibendrinamos konkurencijos ir konkurencinio pranašumo sąvokos, analizuojami konkurencinių pranašumų įgijimo būdai per kokybės funkcijų išskleidimą, detalizuojamas prekės konkurencingumo vertinimas ir stiprinimas, o taip pat analizuojamos konkurencinių pranašumų įgijimo ir išsaugojimo galimybės paslaugų įmonėje.
Manau, kad šis darbas padės įstaigos vadovui suprasti konkurencinių pranašumų formavimo svarbą, o remiantis pateiktomis išvadomis vadovas bei kiti administracijos darbuotojai galės susidaryti konkurencinių pranašumų formavimo modelį bei jį pritaikyti konkurencinėje kovoje.
Šiuolaikinėje rinkos ekonomikos sistemoje tik įėjimas į rinką su konkurencinga preke suteikia įmonei galimybę išgyventi rinkos sąlygomis. Įmonės gaminančios nekonkurencingas prekes yra pasmerktos žlugimui. Deja, savo pasirinktoje rinkoje įmonė labai retai būna vienintelė. Dažniausiai tų pačių vartotojų poreikiais rūpinasi bei siekia juos patenkinti kelios įmonės. Taigi tarp įmonių (gamintojų, prekybininkų, paslaugų tiekėjų) dėl vartotojų vyksta nuolatinės varžybos – konkurencija.
Konkurencijos sąvoka, jos sąlygos, veikimo mechanizmas ir pasekmės praktiškai didesniu ar mažesniu mastu paliečiami vos ne kiekvienoje ekonominio turinio publikacijoje, naudojami valstybių ir partijų programose, ekonominio pobūdžio įstatymuose, kasdieninėje įmonių ir žmonių veikloje. Konkurencija skatina verslo pažangą ir yra naudinga visuomenei bei atskiram vartotojui. Tačiau jos teigiami bruožai pasireiškia tik tada, kai rinkoje sudaromos sąlygos konkurentams sąžiningai varžytis.
Peržvelgus pagrindinius ekonomikos vadovėlius matyti, kad konkurencijos terminas traktuojamas gana nevienodai.
Pats žodis “konkurencija” yra kilęs iš lotynų kalbos žodžio...
Šį darbą sudaro 5537 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!