Rinka – tai erdvė, kurioje vyksta prekių ir paslaugų mainai, prekybiniai ryšiai tarp pardavėjų ir pirkėjų, o pastarųjų sprendimai formuoja pasiūlą ir paklausą bei jų tarpusavio priklausomybę.
Terminas „rinka“ pirmiausia reiškia vietą, kurioje prekės būdavo perkamos ir parduodamos. Tačiau rinka yra suprantama ne kaip turgavietė, o kaip sudėtingas ekonominis reiškinys, kuris apima visus ekonominius ryšius tarp pirkėjų ir pardavėjų bei įvairias organizacijas, kurios padeda prekės pirkėjui ir pardavėjui susisiekti vienam su kitu. Rinkoje pirkėjas sprendžia kiek jis nori ir gali mokėti už prekę ar paslaugą, priklausomai nuo jos naudingumo, o pardavėjas – už kokią kainą jam apsimoka gaminti ir parduoti prekę.
Rinkos dėsnius lengviau suprasti, nagrinėjant idealų rinkos modulį. Idealios rinkos subjektai yra individualus pirkėjas ir individualus pardavėjas arba vartotojas ir gamintojas. Pirkėjas ir pardavėjas yra dvi rinkoje veikiančios jėgos. Pirkėjas, kaip veikianti jėga, formuoja rinkos paklausą, o pardavėjas – rinkos pasiūlą.
Paklausa pasireiškia pirkėjo siekimu įsigyti konkrečią prekę ar paslaugą. Tačiau jei pirkėjas nori tik tos prekės, bet neturi pakankamai pinigų, jo noras nėra paklausa. Vadinasi, paklausą galime apibrėžti kaip troškimą arba poreikį, egzistuojantį drauge su pasiruošimu ir galėjimu užmokėti už tai, ko norime.
Kiekvienas pirkėjas žino, kad perkamos prekės kiekis visų pirma priklauso nuo kainos: kuo aukštesnė kaina, tuo mažiau prekių pirkėjas gali įsigyti, ir atvirkščiai, kuo mažesnė kaina, tuo daugiau prekių pirkėjas gali pirkti, kitoms sąlygoms esant nekintamomis ( pajamoms, poreikiams, madai it kt.). Vadinasi, paklausa suprantama ne kaip fiksuotos perkamos prekės kiekis, o kaip kiekis, kurį sąlygoja tos prekės kaina. Kainos ir kiekio ryšys rodo, ar prekė bus perkama.
Akivaizdu, kad pirkėjų ir pardavėjų požiūriai į kainas nėra vienodi. Aukštos kainos mažina parduodamų prekių kiekius ir skatina pirkėjus rinktis alternatyvius produktus už žemesnę kainą, bet ta pati aukšta kaina skatina pardavėjus gaminti ir stengtis parduoti kuo daugiau prekių. Taigi, kuo aukštesnė kaina, tuo didesnė pasiūla.
Dabar pabandysime išsiaiškinti ir panagrinėti faktorius, darančius...
Šį darbą sudaro 2586 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!