Konfliktai, įtampa, problemos yra neišvengiami kiekvienoje organizacijoje. Žmonės yra skirtingi: jie turi skirtingus požiūrius įvairiais klausimais, savus problemų sprendimo būdus.
Retas žmogus gali pasakyti, kad konfliktai nedaro neigiamos įtakos darbo atmosferai bei produktyvumui. Juolab, kad konflikto auka gali tapti kiekvienas – ir jaunas specialistas, ir didelį darbo stažą turintis profesionalas. Taigi organizacijos galimybės plėtotis tiesiogiai susijusios su jos gebėjimu spręsti ir valdyti konfliktines situacijas. Nepaisant realybės, kad konfliktai yra neatsiejama organizacijos dalis, svarbiausia tai, koks yra vadovo požiūris į konfliktus: kaip organizacijoje reaguojama į juos, kaip jie analizuojami, kokie pasirenkami jų sprendimo būdai, kas daroma, norint jų išvengti.
Taigi mano tikslas šiame darbe yra išsiaiškinti, kas yra konfliktai, kokios yra konfliktų priežastys, kaip reikia analizuoti ir valdyti konfliktus, kaip konfliktai valdomi UAB,,Orakulas“ įmonėje.
• Sužinoti apie konfliktų valdymo ypatumus UAB,,Orakulas“ įmonėje.
Konflikto samprata
Paprastai žmogui konfliktas reiškia nepasitenkinimą ar prieštaravimą. Bet ne kiekvieną prieštaravimą galima vadinti konfliktu. Pavyzdžiui, skirtinga nuomonė vienu ar kitu klausimu netrukdo asmenims draugiškai dirbti kartu.
Lot. „conflictus“ susidūrimas; priešingų interesų, požiūrių, siekimų susidūrimas. Konfliktas – tai maždaug vienodo stiprumo, bet priešingos krypties jėgų sąveika, nesuderinamų motyvų, interesų, nuomonių, nuotaikų susidūrimas. Esama daugybės konflikto sąvokos apibrėžimų. Daugumai žmonių pats žodis konfliktas sukelia nemalonias asociacijas.
Tam kad kiltų konfliktas, yra būtina konfliktinė situacija bei postūmis arba incidentas.
Konfliktinė situacija – tai prieštaringos šalių pozicijos kokiu nors klausimu, siekimas priešingų tikslų ir įvairių priemonių jiems pasiekti naudojimas, interesų nesutapimas ir t.t.
Incidentas – vienos iš šalių veiklos aktyvizacija, kuri apriboja (gal ir nesąmoningai) kitos šalies interesus.[2;148psl]
Konfliktų rūšys
Konfliktinėms situacijoms atskleisti sugaištama pakankamai daug laiko ir išeikvojama nemažai energijos. Be to, konflikto vaidmuo priklauso nuo to, kiek jis yra valdomas. Tad yra svarbu žinoti konflikto prigimtį.
Konfliktai gali būti funkciniai (konstruktyvūs), t.y. sąlygojantys organizacijos efektyvumo augimą, ir disfunkciniai (destruktyvūs) – sąlygojantys asmeninio pasitenkinimo, grupinio bendradarbiavimo ir organizacijos efektyvumo mažėjimą.[4;100psl]
Konstruktyvūs konfliktai yra racionalūs, be emocijų (normali komunikacija), kurių dalyviai stengiasi rast sprendimo...
Šį darbą sudaro 3068 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!