• - sugebėjimas perdirbti informaciją sprendžiant problemas (J. P. Guilfordas, W. Estesas, R. Sternbergas).
• Domėjimasis skirtingais sugebėjimais atsirado dar vaikystėje.
• 1919 iki 1921, jis mokėsi Edward Titchener bei dirbo psichologijos skyriuje asistentu.
• 1927-1928m. dirbo Kanzaso universitete, o vėliau tapo profesoriumi Nebraskos universitete. Dirbo ten nuo 1928 iki 1940.
• 1940 – 1967m. -profesoriavo Pietų Kalifornijos universitete.
• Antrojo pasaulinio karo metais dirbo dirbo JAV Karinėse oro pajėgose, vadovavo psichologiniams tyrinėjimams Santa Anos Kariuomenės Aviacijos bazėje.
• Jis suformavo Gabumo Projektą Pietų Kalifornijos universitete.
• Po karo, Guilford tęsė dirbą su intelekto testais, susitelkdamas ypač ties išsiskiriančiu mąstymu ir kūrybiškumu. Jis suprojektavo gausius testus, kurie išmatavo kūrybišką mąstymą.
Vienas pirmųjų pradėjo asmenybės ir mąstymo psichometrinius tyrimus.
• Vienas pirmųjų pradėjo asmenybės ir mąstymo psichometrinius tyrimus.
• Sukūrė intelekto struktūros modelį (SI).
Jo tyrimams įtakos turėjo Ch. Spearman’o (1863-1945 angl.psich.)
• Jo tyrimams įtakos turėjo Ch. Spearman’o (1863-1945 angl.psich.)
• L.L.Thurston’o (1887–1955) tyrinėjimai.
•
J.P.Gulfordas perengė testų kūrybiniam mąstymui ir gebėjimams tirti.
• J.P.Gulfordas perengė testų kūrybiniam mąstymui ir gebėjimams tirti.
• J. P. Guilfordo (1959) intelekto modelis pateikia 120 sugebėjimų.
• Tyrinėtojo nuomone, kiekvienu gyvenimo momentu intelektą galima apibūdinti trimis veiksmo dydžiais: turiniu, operacijomis ir rezultatais.
Vėliau figūrinė informacija buvo padalinta į akustinę ir vizualinę, todėl faktorių padaugėjo iki 150.
• Vėliau figūrinė informacija buvo padalinta į akustinę ir vizualinę, todėl faktorių padaugėjo iki 150.
• Dar vėliau Guilford’as atskirtai išskyrė ir atminties funkcijos, jo modelis galiausiai išaugo iki galutinio 180 kategorijų (1980m.).
Operacijos dimensija
• SI apima šešias operacijas:
• Pažinimas - gebėjimas suvokti, suprasti, atrasti ir suvokti informaciją.
• Atmintis - gebėjimas koduoti informaciją.
• Atminties išsaugojimas - gebėjimas prisiminti informaciją.
• Divergentinis mąstymas - gebėjimas generuoti keletą sprendimų (tapatinama su kūrybiškumu). (tai mąstymas – nuo „atskiro prie bendro“) lemia daugybės įvairių, originalių idėjų sukūrimą
• Konvergentinis mąstymas - (priešingas divergentiniam mąstymui), kuriam būdinga vieno, aiškiai apibrėžto sprendimo suradimas (konvergentinis mąstymas –gebėjimas įvertinti, pasirinkti ir pateikti vieną teisingą atsakymą (mąstymas – nuo „bendro prie...
Šį darbą sudaro 807 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!