◦ Bendravimas - tai dviejų, ar daugiau, žmonių tarpusavio sąveika, kurios metu yra perduodama informacija, patenkinami įvairūs poreikiai: tokie kaip saugumas, dominavimas, saviraiška ir kt.
◦ Bendravimo psichologija - psichologijos mokslo šaka, tirianti žmonių tarpusavio bendravimo ypatumus. Ji žmogaus bendravimo sistemai suteikia semantiškumo ir lankstumo savybes, leidžiančias suformuluoti neribotą skaičių prasmingų naujų žinučių.
• žodinis bendravimas - vyksta per kalbą. Tai suteikia žmogui plačias bendravimo galimybes.
• neverbalinis bendravimas vyksta pasitelkiant veido išraiškas, gestus ir pantomimą, per tiesioginius juslinius ar kūno kontaktus (lytėjimo, regos, klausos, uoslės ir kitus pojūčius bei iš kito žmogaus gaunamus vaizdus). Daugeliu atvejų neverbalinės žmogaus formos ir bendravimo priemonės yra įgimtos. Jie leidžia žmonėms bendrauti vieniems su kitais, siekiant abipusio supratimo emociniu ir elgesio lygiu. Svarbiausias neverbalinis bendravimo proceso komponentas yra gebėjimas klausytis.
Aktyvus klausymas
• Aktyvus klausymasis – tai toks bendravimo įgūdis, kai klausytojas reiškia iniciatyvą ir dalijasi atsakomybe su kalbančiuoju, stengdamasis suvokti pasakytų žodžių prasmę ir kalbančiojo jausmus.
• Svarbu mokėti naudoti aktyvaus klausymo technikas: „išsiaiškinimą“, „perfrazavimą“, „jausmų atspindėjimą“, „minčių reziumavimą“ ir kt.
• Svarbiausi klausymo komponentai: 1) girdėjimas; 2) dėmesingumas; 3) supratimas; 4) atsiminimas.
AKTYVAUS Klausymosi komponentai(sąlygos)
1) girdėjimas – fiziologinis klausymo atspektas;
2) dėmesingumas – psichologinis procesas, individo poreikiai, polinkiai ir nuostatos, lemiančios, kas klausomojoje informacijoje bus atrinkta, atsiminta, o kas liks už sąmonės ribų;
3) supratimas – gebėjimas dekoduoti informaciją, suprasti pašnekovą jo minčių kontekstą, bendravimo socialinis kontekstas;
4) atsiminimas – svarbu išlaikyti atmintyje svarbiausias pokalbio mintis.
empatija
• Empatija - supratimo rūšis; įsijautimas į kito žmogaus emocinę būseną. Empatiją lengviau ir greičiau patiria nerimastingi žmonės, ypač kai jų ir kitų žmonių emocinės ir elgesio reakcijos yra panašios.
Empatija skirstoma į:
• Emocinę;
• Kognityvią;
• Predikcinę.
Ypatingos empatijos...
Šį darbą sudaro 579 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!