Referatai

Istorijos mokytojas tarybinėje publicistikoje

9.4   (3 atsiliepimai)
Istorijos mokytojas tarybinėje publicistikoje 1 puslapis
Istorijos mokytojas tarybinėje publicistikoje 2 puslapis
Istorijos mokytojas tarybinėje publicistikoje 3 puslapis
Istorijos mokytojas tarybinėje publicistikoje 4 puslapis
Istorijos mokytojas tarybinėje publicistikoje 5 puslapis
Istorijos mokytojas tarybinėje publicistikoje 6 puslapis
Istorijos mokytojas tarybinėje publicistikoje 7 puslapis
Istorijos mokytojas tarybinėje publicistikoje 8 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

Įvadas Istorijos mokslas, tai mokslas apie praeities įvykius, jų evoliuciją, bei įtaką žmonijai. Tarybiniai laikai taip pat jau talpinami tam tikruose istorijos rėmuose – tai praeitis. O istorijos mokytojas visada mielai kalba apie praeitį, analizuoja ją ir pan. Taigi ir šis darbas neabejotinai bus gaubiamas praeities skraistės, kuri ataskleidžia būtent tarybinį pedagogą, istoriką, praeities žinovą. Kiekvienas laikotarpis pasižymi tuo, jog visada palieka žymių personalijų, atlikusių neįkainojamų žygdarbių bei palikusių vertingų darbų, straipsnių, knygų neišsemiamus lobynus, į žmonių širdis bei atmintį jie iš kartos į kartą perduoda savo vertybes, idėjas, visuomet išlieka nenurungiamais autoritetais. Tokių surandame ir tarybinėje publicistikoje. Nusipelniusiųjų istorijos mokytojų portretai tarybinėje publicistikoje – tai geriausias būdas atsiskleisti tarybinį istorijos pedagogo idealą. Istorijos samprata ir funkcija tarybinėje publicistikoje Tarybiniai laikai visuomet garsėjo savo socialistinėm pažiūrom ir idėjom. Čia ypatingai buvo išaukštinama disciplina, kultūringumas, santūrumas, kuklumas ir pan. Buvo siekiama išugdyti dorą, sąžiningą, patriotišką asmenybę. Taigi visos tos aplinkybės įtakojo ir to meto mokytojo asmenybę. Istorijos mokytojai, nuosekliai besivadovaudami markcistine metodologija, į istoriją žvelgė kaip į dėsningą procesą, kuriame lemiamą reikšmę turėjo įvairūs gamybos būdai, jų formavimasis vystymasis ir revoliucinė kaita.1 Tai turi įtakos visuomenės vystimuisi, taip pat istorija siejama su daugeliu mokslo šakų, kurios tiria dabarties problemas, o problemų išvados daro poveikį kryptingai žmonių veiklai: „Žmogus, žinodamas savo bei kitų tautų praeitį, būdamas neabejingas ankstesnių kartų darbo rezultatams, neišvengiamai darosi imlesnis dabarčiai, šių dienų problemoms bei uždaviniams.“2 Taigi viskas dėsningai susieta. Tarybinėje publicistikoje ypatingai dar pabrėžiama istorijos mokslo nauda tarybinio žmogaus formavimo ir auklėjimo procese. Siekiamybė yra tokia – aktyviai veikti augančios kartos protus bei širdis, skiepyti kilnius patriotizmo, tautų draugystės, socialistinius jausmus. Naudodamasis istorine medžiaga ir ją analizuodamas istorijos mokytojas turi galimybę formuoti moksleivio asmenybę. Istorija – kultūros bei dorovės principų saugotoja, todėl ji artimai siejasi su asmenybės vertybių sistema. ______________________ 1 Šepetys L. Kilni istorijos mokytojo pareiga // Tarybinis mokytojas. 1978 02 17 2 Ten pat Istorijos mokytojas tarybinėje publicistikoje Tarybiniais Lietuvoje dirbo, kaip teigia įvairūs šaltiniai, apie du tūkstančius istorijos mokytojų. Dauguma jų buvo puikiai paruošti šiam darbui: turėjo tvirtą gyvenimo poziciją, buvo socialistinių idėjų propaguotojai, kai kurie iš jų priklausė politinėm partijom (tarybinių laikų neįmanoma atskirti nuo politikos). Ypatingai pabrėžiamas mokytojo išsilavinimas, atliekantis svarbų vaidmenį keliant politinį išprusimą ir dalykinį pasirengimą. Istorikas turi pasižymėti plačia erudicija, aukštu politikos išmanymu, visuomeniniu sąmoningumu ir pedagoginiu taktu. L. Šepetys savo straipsnyje puikiai atskleidžia tarybinio mokytojo funkcijas: „Istorijos mokytojas paaiškina ne tik svarbiausius įvykius, persilaužimo, posūkio momentus istorijoje, bet kartu įtaigiai parodo kasdieninį tarybinės liaudies gyvenimą, žmonių bendravimo formas, darbo, kovų ir revoliucines tradicijas, kultūros pasiekimus.“1 Neįmanoma nepastebėti, kad kalbama apie vidinį gyvenimą, TSRS istoriją. Tuo metu didžiąją dalį istorijos pamokų sudarė „sava“ istorija, taigi vėl neišvengiamai susiduriame su stipriai ugdoma patriotiška asmenybės schema. Tenka pastebėti, jog tuometiniam mokytojui keliami tikrai dideli reikalavimai, jis turi labai daug išmanyti, norėdamas dirbti šį atsakingą darbą. Ne gana to, atskleidžiama ir kita pusė, istorijos mokytojas – veikli asmenybė, renkanti įvairią medžiagą savo pamokoms, organizuojanti būrelius, galų gale, užsiimanti kraštotyra, steigianti netgi muziejus ir pan. Nuolatinis tobulėjimas šiomis kryptimis, tai vienas vertingiausių ne tik tarybinio istorijos mokytojo bruožų, tačiau ir šiandieniniame pasaulyje. „Mokytojas turi nuolat kaupti žinias. Kokią knygą ar laikraštį beskaityčiau, kokią televizijos laidą ar filmą bežiūrėčiau, visada galvoju, o ką galėčiau pritaikyti pamokose, užklasinėje veikloje“2 – teigia istorijos mokytojas S. Dačka J. Barbaravičienės straipsnyje, išspausdintame leidinyje „Tarybinis mokytojas“. ______________________ 1 Šepetys L. Kilni istorijos mokytojo pareiga // Tarybinis mokytojas. 1978 02 17 2 Barbaravičienė J. Meilė širvintiškiams // Tarybinis mokytojas. 1985 05 12 Tarybinis istorijos mokytojas – kraštotyrininkas ir entuziastas Skaitant tarybinę publicistiką tiesiog išryškėja istorijos mokytojas kaip kraštotyrininkas. Susidaro vaizdas, jog kraštotyra – neišvengiama tiek istorijos mokslo, tiek istorijos mokytojo darbo dalis. Ir ne veltui, juk kraštotyros medžiaga priartina istoriją prie gyvenimo, tokiu būdu padaro istorijos pamokas suprantamesnes. Pavyzdingai gražiai kraštotyros indėlį į istoriją atskleidžia Telšių rajono Tryškių vidurinės mokyklos istorijos mokytojas P. Ananjevas, naudojęs kraštotyros medžiagą savo pamokose. Mokytojas sėkmingai į tai įtraukia ir savo moksleivius. Jie irgi užsiima kraštotyra: „ ...faktus rinko daugelis mokinių pagal užduotis, nes kraštotyros būrelis ištirti visą apylinkę buvo nepajėgus. Įsitraukę į paieškas mokiniai susidomėjo darbu, smalsu jiems pasidarė, kas vyko Tryškiuose karo metais, kas išvadavo miestelį, kas tie tarybiniai kariai, palaidoti Tryškių kapinėse, kaip susikūrė tarybinis ūkis, kaip vyko kolektyvizacija? Mus domino ir laisvamanių veikla miestelio apylinkėse, kokie yra išlikę istoriniai šaltiniai apie Tryškius, kuo vertėsi tryškiečiai senovėje.“1 Per pamokas vaikai dirbdavo dviem kryptimis: nagrinėjo surinktą medžiagą ir rinko naujus faktus pagal skirtas užduotis, vėliau už tai atsiskaitydami. Surinktai medžiagai laikyti buvo įkurtas mokyklos muziejus, kuriuo mielai naudojamasi istorijos pamokose. Beje, kaip vėliau pamatysite, mokyklos muziejus kūrė ir kiti kompetentingi pedagogai, tai lyg istoriko pareiga ar privaloma darbo dalis. Turbūt nereikia aiškintis kodėl. Na ir labai vertinamas mokytojo entuziazmas, kitaip tariant, užsidegimas ir ištikimybė dirbamam darbui. Tarybiniais laikais mokytojų entuziazmas reikšdavosi įvairiais būdais, net vasaros atostogų metu. Kaip žinia, tokiu metu buvo rengiamos ekskursijos, o tai yra puiki mokymo medžiaga vasarą. Tuo ypatingai naudojosi istorijos mokytojai, juk tai unikalus būdas teorines žinias vaizdingai patalpinti tikrovės paminkluose. ______________________ 1 Ananjevas P. Revoliucinei praeičiai // Tarybinis mokytojas. 1984 03 21 Istorijos mokytojų portretai tarybinėje publicistikoje Istorijos mokytojų portretai puikiai atskleidžia tai, kas labiausiai vertinama šioje profesijoje ir atskleidžia ryškiausius mokytojo asmenybės bruožus, šiuo atveju tarybiniais laikais. Naudodama publicistinį šaltinį „Tarybinis mokytojas“, pateikiau keletą ištraukų, kurios, mano manymu, nupiešia pilną tarybinio istorijos mokytojo portretą: Julijona Stakaitienė „Jau dvidešimt ketvirtus metus Julijona Stakaitienė mūsų mokykloje dėsto istoriją. Jos pamokos vaizdingos, kūrybingos, verčiančios mokinius mąstyti, kodėl įvykių raida krypo taip, o ne kitaip. Pamokose visada naudojamasi grožine literatūra, kuri tarsi pavėdėja mokinius į įvykio vietą ir laiką. Būdingi mokytojos darbo bruožai – konkretumas, glaustumas, mokomosios medžiagos panaudojimas mokinių komunistinei pasaulėžiūrai formuoti. Jos vadovaujami mokleiviai kruopščiai renka kraštotyrinę medžiagą. Kabinete jau sukaupta nemažai pilnų aplankų.“ Juzėnas V. Skatina mąstyti. 1977 12 09 Genovaitė Putinaitė „Mokykloje nuaidi skambutis, nutyla vaikų klegesys koridoriuose, kieme. Mokytoja Genovaitė Putinaitė išskuba į pamoką.

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 1518 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Šaltiniai
✅ Šaltiniai yra
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
8 psl., (1518 ž.)
Darbo duomenys
  • Pedagogikos referatas
  • 8 psl., (1518 ž.)
  • Word failas 55 KB
  • Lygis: Universitetinis
  • ✅ Yra šaltiniai
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį referatą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt