Istorijos mokslas, tai mokslas apie praeities įvykius, jų evoliuciją, bei įtaką žmonijai. Tarybiniai laikai taip pat jau talpinami tam tikruose istorijos rėmuose – tai praeitis. O istorijos mokytojas visada mielai kalba apie praeitį, analizuoja ją ir pan. Taigi ir šis darbas neabejotinai bus gaubiamas praeities skraistės, kuri ataskleidžia būtent tarybinį pedagogą, istoriką, praeities žinovą.
Kiekvienas laikotarpis pasižymi tuo, jog visada palieka žymių personalijų, atlikusių neįkainojamų žygdarbių bei palikusių vertingų darbų, straipsnių, knygų neišsemiamus lobynus, į žmonių širdis bei atmintį jie iš kartos į kartą perduoda savo vertybes, idėjas, visuomet išlieka nenurungiamais autoritetais. Tokių surandame ir tarybinėje publicistikoje. Nusipelniusiųjų istorijos mokytojų portretai tarybinėje publicistikoje – tai geriausias būdas atsiskleisti tarybinį istorijos pedagogo idealą.
Tarybiniai laikai visuomet garsėjo savo socialistinėm pažiūrom ir idėjom. Čia ypatingai buvo išaukštinama disciplina, kultūringumas, santūrumas, kuklumas ir pan. Buvo siekiama išugdyti dorą, sąžiningą, patriotišką asmenybę. Taigi visos tos aplinkybės įtakojo ir to meto mokytojo asmenybę.
Istorijos mokytojai, nuosekliai besivadovaudami markcistine metodologija, į istoriją žvelgė kaip į dėsningą procesą, kuriame lemiamą reikšmę turėjo įvairūs gamybos būdai, jų formavimasis vystymasis ir revoliucinė kaita.1 Tai turi įtakos visuomenės vystimuisi, taip pat istorija siejama su daugeliu mokslo šakų, kurios tiria dabarties problemas, o problemų išvados daro poveikį kryptingai žmonių veiklai: „Žmogus, žinodamas savo bei kitų tautų praeitį, būdamas neabejingas ankstesnių kartų darbo rezultatams, neišvengiamai darosi imlesnis dabarčiai, šių dienų problemoms bei uždaviniams.“2 Taigi viskas dėsningai susieta. Tarybinėje publicistikoje ypatingai dar pabrėžiama istorijos mokslo nauda tarybinio žmogaus formavimo ir auklėjimo procese.
Siekiamybė yra tokia – aktyviai veikti augančios kartos protus bei širdis, skiepyti kilnius patriotizmo, tautų draugystės, socialistinius jausmus. Naudodamasis istorine medžiaga ir ją analizuodamas istorijos mokytojas turi galimybę formuoti moksleivio asmenybę. Istorija – kultūros bei dorovės principų saugotoja, todėl ji artimai siejasi su asmenybės vertybių sistema.
Istorijos mokytojas tarybinėje publicistikoje
Tarybiniais Lietuvoje dirbo, kaip teigia įvairūs šaltiniai, apie du tūkstančius istorijos mokytojų. Dauguma jų buvo puikiai paruošti...
Šį darbą sudaro 1518 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
Nuolat dirbame, kad pagerintume visų mūsų turimų mokslo darbų kokybę, todėl informuojame, jog šis rašto darbas buvo patikrintas savo srities specialisto, todėl galite būti užtikrinti dėl šio darbo kokybės.
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!