Svarbiausi ugdytojai yra tėvai ir profesionalūs pedagogai. Šiaip mes visi esame ugdytojai, mes visi – ugdytiniai. Tuo pačiu metu mus keičia aplinka, o mes aplinką. Iš jos dar išskirtini kompetentingi, bet specialiai neparengti ugdymo veikėjai: globėjai, lektoriai, žurnalistai, bibliotekininkai.
Seniausias institucinio ugdymo veikėjas – mokytojas. Jau antikinėje Graikijoje išsiskyrė didaskalai – pirmiausia privačių, o paskui valstybinių mokyklų mokytojai. Iki šių dienų jie vienodai vykdo auklėjamąsias ir lavinamąsias funkcijas. Šių dienų mokytojai – bendrojo lavinimo mokyklos ugdymo veikėjai. Jie dėsto bendrojo lavinimo dalykus ir tuo pačiu būna auklėtojais.
Modernioji pedocentrinė pedagogika pervertina vaiko vaidmenį ugdymo vyksme, tarsi jis pats išsiauklėtų, piktinasi kito žmogaus įtaka asmenybės raidai, menkina ugdytojo reikšmę, kai kurie teigia, kad apskritai nereikalingi pedagogai specialistai. Jie pasisako už tai, kad reikia panaikinti mokyklas, nes televizija, kompiuteriai šiuo metu galintys visko išmokyti ir visus išauklėti. Manoma, kad ateityje televizija ir kompiuteriai pakeis mokyklas ir auklėtojus. Iš tikrųjų yra kitaip: jokios techninės priemonės nepakeis žmonių ugdomosios veiklos. Žmogų išugdo tik žmogus. Reikia ir ugdytojų specialistų, nes tėvai nepajėgūs savo vaikų parengti šiuolaikiniam sudėtingam darbui. Todėl būtini specialūs ugdymo veikėjai, kurie padėtų tėvams ir bendruomenei. Be to, ugdytojo vaidmuo yra toks didelis, kad be jo negalima įsivaizduoti brandžios asmenybės tapsmo.
Ugdytojams paprastai keliama daug įvairių reikalavimų. Nevisada aišku, kuo jie grindžiami. Dažniausiai pasitenkinama surašymu tokių asmenybės bruožų, kurie tradiciškai labai pageidaujami, kad jais pasižymėtų ugdytojas. Yra pateikiami reikalavimai ugdymo veikėjams grindžiami pedagoginiu pašaukimu. Tiesa, ir jame priskaičiuojama daug įvairių bruožų. Iš jų atrinkti keli, be kurių negali būti pašaukimo. Pedagoginis pašaukimas – motyvacinių, potencialinių ir charakterologinių asmenybės bruožų derinys, įgalinantis rinktis ugdymo darbą, jausti pasitenkinimą savo darbo rezultatais ir gyvenimo prasme. Todėl pedagoginį darbą dirbti be pašaukimo yra neetiška savo ir kitų atžvilgiu.
Pats mokytojo vardas dar neužtikrina autoriteto. Jį reikia įgyti, bendraujant su kolegomis ir mokiniais. Pirmoji autoriteto įgijimo sąlyga – moralinė atsakomybė už patikėtą...
Šį darbą sudaro 2534 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!