Temos aktualumas: šiuolaikinėje visuomenėje viena iš svarbiausių ir prioritetinių ugdymo krypčių - tai jaunimo verslumo ugdymas. Lietuvoje labai nedidelė jaunuolių dalis ryžtasi pradėti savo verslą. Mano nuomone, tai yra dėl to, kad jaunuolis mokykloje neįgyja pakankamai žinių, todėl ir neturi tam drąsos. Moksleivių verslumo ugdymo klausimai yra itin aktualūs, nes verslumo gebėjimai yra reikalingi kasdieniniame gyvenime, įgytos verslo žinios turi padėti jaunimui pasirinkti optimalias verslo sritis, priimti tinkamus sprendimus, puikiai išmanyti rinkodaros, verslo principus.
“Ekonominio raštingumo ir verslumo ugdymo strategijoje” (2006) teigiama, jog verslumas - tai asmens mąstymo būdas ir asmeninės socialinės, vadybinės bei asmeninės kompetencijos, leidžiančios turimas žinias pritaikyti savo kasdieniam gyvenimui, t.y. konkretūs gebėjimai, teikiantys galimybę ne tik organizuoti savo verslą, bet ir prisiimti riziką už padarytus sprendimus.
G. Žabėnienė (2012) nurodo, jog Lietuvoje yra strategiškai rūpinamasi verslumo ugdymu. Yra patvirtinta Ekonominio raštingumo ir verslumo ugdymo strategijos (2004), Nacionalinė jaunimo verslumo skatinimo 2008 - 2012m. programa (2007), Ekonomijos ir verslumo pagrindinio bei vidurinio ugdymo bendrosios programos (2008, 2011).
Lietuvoje verslumas nėra sulaukęs itin didelio mokslininkų dėmesio. Verslumą, verslumo ugdymą analizavo: G. Žabėnienė (2012), L. Mincienė (2004), A. Jelagaitė (2012), J. Vijekis (2012), I. Zaleskienė (2008) ir kt.
Tikslas: sužinoti verslumo ugdymo problemas bendrojo lavinimo mokyklose.
Objektas: bendrojo ugdymo mokyklų strategija mokinių verslumo ugdymui.
Uždaviniai:
1. Supažindinti su verslumu bei jo praktinio įgyvendinimo svarba;
2. Aptarti mokytojų iniciatyvumą pamokose, ugdant verslumą;
3. Išsiaiškinti verslumą ugdančių mokytojų kvalifikacijos tobulinimo problemas ir galimybes;
4. Sužinoti apie verslumo ugdymą Lietuvoje ir Europoje.
Metodai: mokslinės literatūros analizė, dokumentų analizė.
I. VERSLUMO UGDYMAS
I.1. Verslumo samprata
Pirmasis terminą “verslumas” apibūdino anglų ekonomistas, bankininkas ir demografas R. Cantillon (Stačiokas, 1995) XVIIIa. pradžioje. Jis teigė, kad verslininkas- tai žmogus, veikiantis ekonominės rizikos sąlygomis.
Verslumas – tai ugdymas kritiškai mąstančio, imlaus naujovėms asmens, gebančio savarankiškai veikti žinių visuomenėje įvairiose srityse ir kurti socialinę vertę (Žibėnienė, 2012). Verslumas, kaip asmens savybė, neretai siejamas su iniciatyvumu, veiksnumu, nepriklausomybe, naujovėmis, kūrybiškumu, atsakingumu, drąsa.
L. Mincienė (2004)...
Šį darbą sudaro 2134 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!