Besikeičianti visuomenė šiuolaikiniam žmogui, siekiančiam įgyti naujų kompetencijų ir kaupti atitinkamus įgūdžius, kelia tam tikrus reikalavimus. XX a. pabaigoje suabejota, ar mokymo esmė yra žinios. Anot daugelio edukologų, tarp jų V.Š. Rajecko, B.Š. Bitino, kuo daugiau informacijos, tuo greičiau sensta žinios. Be to, dalies jų gyvenime visai neprireikia arba apskritai jos greitai užmirštamos. Dėl šios priežasties visuomenei iškilo būtinybė turėti ne tik išsilavinusius, bet ir kūrybiškus žmones, kurie gebėtų diskutuoti ir abejoti, kritiškai ir laisvai mąstyti, mokėtų prisitaikyti prie nuolat besikeičiančio pasaulio, darytų įtaką naujoms idėjoms ir darbams. Išugdyti tokius žmones yra be galo sudėtinga užduotis.
Šio darbo tikslas yra aptarti mokytojo idealą. Tuo tikslu, įvardinsime būtiniausias gero pedagogo asmenybės savybes ir tinkamo klasės klimato kūrimo principus.
Pedagogas – [gr. paidagogos – vergas, lydintis šeimininko vaikus į mokyklą; auklėtojas]: 1. įvairių mokyklų ir priešmokyklinių įstaigų auklėtojas, mokytojas, dėstytojas; 2. pedagogikos specialistas.
Apie mokytojo profesijos kilnumą, garbingumą, nelygstamumą daug rašyta įvairių krypčių žurnaluose, pedagoginėje spaudoje, knygose, žodynuose. Vienareikšmiškai įvardyti mokytojo sąvoką būtų labai sunku, nes kiekvienas autorius šioje sąvokoje įžvelgia skirtingą esmę, skirtingas prasmes.
Tiek reguliuojant klasės psichosocialinį klimatą, tiek planuojant ir realizuojant pamokos procedūras, tiek ir organizuojant patį mokymo procesą, mokytojas visuomet yra lyderis. Jis nuolat daro įtaką mokiniams savo asmenybe, nuo kurios neatsiejama kompetencija, charakterio bruožai, bendravimo stilius. Mokiniai paprastai maištauja prieš autoritarinį bendravimo stilių ir pasinaudoja kiekviena palankia proga išreikšti tai priešišku elgesiu. Jiems priimtinesnis kolegialus bendravimas ir, ko gero, greitai nusibostų liberalus mokytojas, nes reglamentuota veikla duoda geresnių rezultatų. Nors kiekvienai asmenybei daugiau ar mažiau būdingas vienas kuris nors bendravimo stilius, tačiau mokytojas visuomet klasėje turėtų išlikti autoritetas, o pagal situaciją turėtų priderinti bendravimo stilių: kartais pabūti autoritetas (pvz.: kritiškais nepageidautino elgesio atvejais), kartais – liberalas (pvz.: kai situacija nereikalauja ypatingos kontrolės) ir dažniausiai – demokratas, nes gana retai nebūna sąlygų, leidžiančių daug ką aptarti ir priiminėti sprendimus kartu su mokiniais.
1....
Šį darbą sudaro 1305 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!