Kiekvienam vartotojui prekės, paslaugos kokybė visuomet buvo vienas svarbiausių faktorių. Didėjant prekių ir paslaugų apyvartai, plečiantis mainams tarp atskitų valstybių ir kontinentų, kokybės klausimas dar labiau aktualėja. Vartotojo apsaugai nuo nekokybiškos produkcijos kuriami valstybiniai ir tarpvalstybiniai standartai, įvairūs reikalavimai. Kartais standartai ar kitokie reikalavimai nespėjami keisti vis spartėjančiame technikos progrese.
Visuotinė kokybės vadyba – tai mokslas tyrinėjantis universalius metodus, užtikrinančius organizacijos išlikimą rinkoje, tenkinant bei viršijant esamus bei numanomus vartotojų poreikius. Visuotinės kokybės vadybos mokslo koncepcijos šiuo metu plačiai taikomos visame pasaulyje, tad Lietuvos įmonėms, siekienčioms žengti koja kojon su pasauliu, nepaprastai svarbu pasiekti, kad visuotinės kokybės vadybos principai taptų kasdienio darbo norma.
Šio darbo uždaviniai:
1. Apibūdinti visuotinės kokybės sampratą, pateikti pagrindinius kokybės apibrėžimus.
2. Pristatyti įmonę X ir jos veiklą.
3. Ištirti visuotinės kokybės vadybos sitemą įmonėje X ir aprašyti, kaip įmonėje taikomi 14 E.Demingo visuotinės vadybos principų.
2. Visuotinės kokybės samprata
Dažniausiai kokybė apibūdinama kaip tam tikro puikumo, gerumo, tobulumo laipsnis. Kokybės teoretikas D. Garvin pateikia penkis principinius požiūrius į kokybę:
1. Transcendentinė koncepcija remiasi bendru puikumo, tobulumo suvokimu. „Transcendentinis“ filosofijoje reiškia „anapusinis“, negalimas pažinti, t.y. esantis už bet kurio galimo pažinimo ribų. Ši koncepcija nereikalauja kokybės matavimų ar vertinimų.
2. Produkto vertinimu pagrįsta koncepcija remiasi tuo, kad kokybė rodo produkto sudėtinių dalių ar jo savybių bei požymių kiekybinius skirtumus, todėl produktas turėtų būti matuojamas ar tam tikrais būdais vertinamas. Šis požiūris atsirado ekonominėje literatūroje, nes kokybė pratėta sieti su produkto gamybos išlaidomis.
3. Vartotojų poreikiais ir lūkesčiais pagrįsta koncepcija. Tokį požiūrį remia kokybės teoretikai J.M.Juran ir W.E.Deming.
Tiek vartotojų poreikiai bei lūkesčiai, tiek jų pasitenkinimas yra matuojami bei vertinami. Tam tikrų sunkumų sudaro poreikių kaitos numatymas, jų perspektyvos prognozavimas.
J.M.Juran vartotojų poreikių ir lūkesčių tenkinimą vadina „didžiąja kokybe“.
4. Gamybos praktika pagrįsta koncepcija. Ši koncepcija yra svarbi kokybės vadyboje. Ji remiasi P.Crosby suformuluotu kokybės apibrėžimu „atitiktis reikalavimams“ arba reikalavimų įvykdymas.
5. Verte pagrįsta koncepcija rodo kokybės ryšius su produkto gamybos...
Šį darbą sudaro 2894 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!