Šiuolaikinė pedagogika ankstyvąją ikimokyklinio amžiaus vaikų muzikinę raišką nuvertina, jų veikla yra nuasmeninama dėl nepakankamos socialinės – kognityvinės patirties. Dėl šių priežasčių dažnai iškraipoma ir ankstyvojo vaikų muzikinio ugdymo esmė. Ankstyvasis vaikų muzikinis ugdymas, kuris prasideda kūdikystėje ir tęsiasi ikimokyklinėje bei jaunesnėje mokyklinėje vaikystėje (ugdymo įstaigose ar šeimoje), ugdymo teorijoje ir praktikoje dažnai yra suvokiamas be šiuolaikinės vaikystės pedagoginės, socialinės, kultūrinės paradigmos ir vaiko kaip socialinio, kultūrinio individo, raiškos muzikinėje veikloje ypatybių.
Šiandien yra diskutuojama ar ankstyvasis muzikinis ugdymas turi būti grindžiamas tradicinės, ar modernios didaktikos nuostatomis, taip pat ir jas atitinkančiomis ugdymo paradigmomis: tradicine (orientuota į lavinimą) ir moderniąją, orientuota į vaiko ir vaikystės pasaulio unikalumą
,,Tradicinė pedocentristinė paradigma: ankstyvasis muzikinis ugdymas yra reikšmingas ne suaugusiems, o patiems vaikams“ (A.Juodaitytė, A.Gumuliauskienė, 2004, p.44).
Muzika greičiausiai gali sužadinti vaiko emocijas, pasiekti jo dvasią. Vaikas į supantį pasaulį pirmiausia reaguoja per emocijas ir yra svarbiausia visapusiškai jo raidai. ,,Psichologijos ir edukologijos mokslai įrodo, kad muzika labai reikšminga ugdant mažų vaikų dvasines galias – intelektą, dorovę, estetinius jausmus. Šiam tikslui tinka įvairi muzika, jeigu ji atitinka vaiko suvokimo ir atlikimo galimybes ir gali teigiamai veikti visapusišką jo raidą. Lopšinės, rami klasikinė muzika padeda atgauti labai dirgliems vaikams emocinę pusiausvyrą. Smagi, lengva, normalaus garsumo muzika, pagal kurią vaikas gali atlikti įvairius judesius, sukuria džiugią aplinką, skatina saviraišką. Muzikos kūrinėliai, kurie turi dainuojamąjį tekstą, labai praplečia vaiko pažintinę sritį.” (A.Katinienė, 2004, p15).
Vaiko polinkį į vienus ar kitus menus nulemia įvairios sąlygos. ,,Pirma, nevienodai išsivysto atskiros žmonių juslės. Antra, labai įvairios šeimoje susiklosčiusios tradicijos. Trečia, mokyklos aplinka, mokytojų pavyzdys ir susidaręs požiūris į humanitarinius, meninius dalykus. Ketvirta, konkrečiame mieste ar vietovėje funkcionuojantys menai, meno kolektyvai, muziejai ir pan.
,,Muzika, kai emocionaliausias menas ir labiausiai visuomenėje paplitęs menas, greičiausiai pasiekia dvasines žmogaus gelmes ir gali daryti jam tam tikrą įtaką. Todėl ji pasitelkiama ne tik visuomeniniam, bet ir visuminiam vaiko...
Šį darbą sudaro 9837 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!