Tarptautinių žodžių žodynas sąvoką „diversifikacija“ aiškina kaip įvarią raidą, įvairėjimą, o kalbant kiek tiksliau, kaip organizacijų, susivienijimų gaminamų prekių nomenklatūros plėtimą, įvairinimą. Pats žodis diversifikacija yra siejamas su lotynišku „diversificatio“ (įvairinimas).
Diversifikacijos sąvoka gali būti naudojama apibūdinant įvairias sritis ar atvejus, tačiau jos esmė išlieka panaši o aš susikaupsiu ties veiklos diversifikavimu, šiandien turinčio didelę reikšmę įvairių organizacijų progresuojančiam gyvavimo ciklui užtikrinti. Diversifikacija yra svarbi investicinė koncepcija, geras įrankis kalbant apie ryškius organizacijos pranašumus, tai suvokiant įvairovės kūrimo prasme. Kuo didesnė įvairovė, tuo didesnė diversifikacija.
Geriausias ir aiškus, mano manymu, praktinis diversifikacijos kaip proceso apibūdinimas – gaminamos produkcijos asortimento keitimas (asortimento praplatinimas, produkcijos tipo keitimas), naujų rinkų paieška, naujų gamybos būdų įsisavinimas siekiant gamybos efektyvumo didinimo, ekonominės naudos, užkirsti kelią bankrotui. Diversifikacija kaip įvairovės sukūrimas sietinas su nauja įmonės veikla, kuri skiriasi nuo senosios (Ginevičius R., Sūdžius V., Organizacijų teorija, 2007, p. 280).
2. Kada vartojame diversifikacijos sąvoką?
Iš tikrųjų diversifikacijos sąvoką galime vartoti, kai kalbame apie bet kokį pokytį organizacijos veikloje. Kiekviena įmonė daugiau ar mažiau taiko diversifikacijos dėsnius, nors kartais tai vyksta nesąmoningai, be jokios aiškios metodikos ir bendro suvokimo apie diversifikacijos esmę. Šiam procesui galime taikyti bendrus strateginio planavimo elementus, tačiau dažnai tai priklausys nuo įvairių faktorių, pvz.: rinkos struktūros, klientų poreikių ir pan. Kadangi ne visada organizacijų vadovai yra linkę nagrinėti diversifikacijso dėsnius, yra būtina suvokti, kada reikia ir yra būtina vartoti diversifikacijos terminą (Ginevičius R., Sūdžius V., 2007):
1. kai organizacija įvairiais būdais stengiasi praplėsti savo veiklą,
2. kai iš dalies arba visai keičia arba papildo savo veiklos specifiką,
3. kai užsiima savo produktų (paslaugų) atnaujinimo darbais,
4. užima arba tiesiog pereina į kitos valstybės ar regiono rinką,
5. kai yra gerinama pardavimo specifika.
Manau, kad dabartiniu metu organizacijų vadovai vis dažniau pradės kalbėti ir naudoti diversifikacijos sąvoką dėl vienos priežasties – labai staigių, greitų ir kartais kardinalių pokyčių mūsų gyvenime. Šiandienos pasaulio ritmas yra...
Šį darbą sudaro 3026 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!