2. ekonominiu, nagrinėjant savivaldybių biudžetų turinio formavimą: pajamų sudarymo ir asignavimų naudojimo teisinius pagrindus.
Demokratinės valstybės valdymas negali būti sutelkiamas vienos ar kelių aukščiausiųjų institucijų galios ribose ir vykdomas vien centralizuotai. Esant decentralizacijai, centrinės valdžios funkcijos perduodamos savivaldybėms. Joms vadovauja išrinkti vadovai; jos disponuoja patvirtintu biudžetu.
Atskiros valstybės teritorijos dalys turi ekonominių, socialinių ir kultūrinių ypatumų, todėl viešųjų reikalų tvarkymas negali būti nutolęs nuo gyventojų bendruomenės. Vietinės bendruomenės interesams atstovauja vielos savivaldybės institucijos, kurios nėra pavaldžios valstybės institucijoms. Tais atvejais, kai su savivaldybės interesais susijusius reikalus svarsto valstybės institucijos, jos apie tai turi pranešti savivaldybei. Valstybės valdžios ir vietos savivaldos institucijų atskyrimas nėra valstybės atsisakymas remti savivaldą.
Darbo tikslas– išanalizuoti savivaldybių finansų struktūra jų valdymą ir įtaka savivaldos funkcionavimui.
Darbo uždaviniai. Analizuojant ir sisteminant savivaldybės valdymui darančias įtaką sąlygas Lietuvoje bei numatant savivaldybės finansų valdymo plėtros galimybes Darbe daug dėmesio buvo skiriama savivaldybės valdymo sistemoje vykstančių procesų ir sistemų struktūros analizei struktūros analizei.
Tyrimo metodai. Suformuluota mokslinė problema buvo sprendžiama rinkos ekonomikos kūrimo procesų kontekste, o tai ribojo praktinės patirties ir kiekybinių metodų taikymo galimybes. Dėl šios priežasties darbe vyrauja loginė ir lyginamoji analizė. Kadangi savivaldybės finansų valdymo sistemos Lietuvoje veikia neefektyviai, todėl tyrimų metu buvo remiamasi ir loginės indukcijos metodu. Sudėtingai vadybinei problemai spręsti buvo naudojama ir sisteminės analizės logika. Visa tai leido sukurti integruotą tyrimo metodologinę bazę, su kurą buvo identifikuotos universalios, savivaldybės finansų valdymo požiūriu svarbiausios kokybinės savivaldybės turto valdymo sistemos charakteristikos.
Kursiniame darbe naudojami šaltiniai gauti iš Finansų ministerijos bei Vilniaus savivaldybės interneto tinklapių.
1.SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ SAMPRATA
Terminas biudžetas gali būti suprantamas trim prasmėm: materialine, ekonomine ir teisine.
Materialine prasme – savivaldybių biudžetai yra išteklių fondai, kurie naudojami savivaldybės poreikiams tenkinti.
Ekonomine prasme – savivaldybių biudžetai yra visuma ekonominių santykių, kurių atsiradimas susijęs su biudžetinių fondų sudarymu, lėšų esančių jose panaudojimu.
Teisine prasme – teisės aktas, turintis padidintą juridinę galią ir įtvirtinantis pajamų (išlaidų) planą atitinkamam laikotarpiui.
Biudžetą...
Šį darbą sudaro 7829 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!